Page 25 - Tefsir Okumaları 4. Ünite
P. 25

4. ÜNİTE



                  Hayra, sözle değil de o hayrı yaşayarak davet edenler, iyiliği emredip de kendileri yapma-

           yanlar için söz konusu olan tehditten kurtulanlardır. Hakiki hayra çağıranlar tasavvuf uluları ve
           maneviyat pirleridir. Çünkü mutlak hayır, insanın Hakk’ı bilme ve O’na varma konularındaki mer-
           tebesine göre elde ettiği mutlak kemâldir. Hz. Peygamber’deki (s.a.v.) kemâl gibi. Allah’ı bilmeyen
           hayrı ne bilir?


                   Allah Teâlâ (c.c.), cümlemizi hakikatin bilgisine ulaştırsın. Aşkın varlığına ve katına ulaşma
           şerefine nâil eylesin.
                                 25
                  2.3. Tefhimü’l-Kur’an (Âl-İ İmrân 104)


                  Eseri Tanıyalım:

                  Tefhimü’l-Kur’an,  Pakistanlı  fikir  ve  aksiyon
           adamı  Ebu’l-  Alâ  Mevdudî  tarafından  kaleme  alınmış
           bir  tefsir  eseridir.  Eserin  mukaddimesinde  müellif,  bu

           eseri İslami ilimler alanında çalışma yapan araştırma-
           cı ve uzmanlar için değil; orta düzeyde eğitim almış ve
           Arapçayı bilmeyen insanlara Kur’an’ın güncel mesajını
           aktarabilmek  için  yazdığını  söyler.


                  1942-1972 yılları arasında yaklaşık 30 yıllık bir
           süreçte yazılan bu eser, bir dirayet tefsiri olarak kabul
           edilebilir. Mevdudî, eserinde, ayetlerin günümüzü ilgi-
           lendiren boyutlarını ön plana çıkararak İslam toplumu-

           nun  sosyal,  ekonomik,  siyasal  ve  kültürel  sorunlarına
           Kur’an merkezli çözümler üretmeye çalışır. Bu özelliği
           sebebiyle Tefhimü’l-Kur’an ayetlerin yorumlanışı bakımından diğer tefsir eserlerinden farklılaşır.

                  Tefhimü’l-Kur’an’da, zaman zaman Tevrat ve İncil’den alıntılar yapılmış bu alıntıların Kur’an

           ve sahih hadislerde bildirilen haberlere uygun olanlarının seçilmesine özen gösterilmiştir. Eserde
           Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) yaşadığı coğrafya ile Kur’an’da anlatılan geçmiş kavimlerin ya-
           şadığı yerlere ait 32 harita ve 12 kroki bulunmaktadır.

                  Her surenin girişinde surenin sebeb-i nüzûlü, surenin indiği dönemin tarihsel arka planı ve

           surenin  muhtevasından  bahsettikten  sonra  ayetlerin  tefsirine  geçilir.













           25   İsmail Hakkı Bursevî, Ruhu’l Beyan,  (C 3, s. 230-235’ten düzenlenmiştir.).



                                                           211
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30