Page 19 - Siyer 3. Ünite
P. 19

Ünıte 3

            5. Hz. Hamza (r.a.)  ve Hz. Ömer’in (r.a.)  Müslüman Oluşları

            Bir gün Safâ Tepesi’nde Resulullah (s.a.v.)  ile karşılaşan Ebu Cehil, Sevgili Peygamberimize türlü
            hakaretlerde bulundu. Kendisine yapılan çirkin davranış karşısında Resulullah (s.a.v.)  sabretti ve
            sessiz kaldı. Bu sıralarda avdan dönen Hamza b. Abdulmuttalib, âdeti olduğu üzere evine dahi
            gitmeden tavaf etmek için Kâbe’ye gelmişti. Olanlara şahit olan Abdullah b. Cüd’an’ın cariyesi
            Hz. Hamza’ya Ebu Cehil’in, yeğenine yaptıklarını haber verince Hz. Hamza öfkeye kapıldı. Der-
            hal Kâbe’de bulunan Ebu Cehil’in yanına doğru koştu ve karşısına dikildi. Hışımla kaldırdığı yayı
            ile vurarak başını yardı. Ardından da “Ona hakaret edersin ha! Ben de onun dinindeyim ve o ne
            söylerse ben de aynısını söylüyorum. Şimdi gücün yetiyorsa beni yolumdan döndür!” diyerek
            Müslüman olduğunu ilan etti. Mahzumoğullarından bazıları Ebu Cehil’e yardım etmek üzere
            ayağa kalktılarsa da Ebu Cehil “Onu bırakın. Çünkü ben vallahi onun kardeşinin oğluna çok çir-
            kin sözler söylemiştim.” diyerek onlara engel oldu. Bu olayın ardından Hz. Hamza’ya, atalarının
            dininden ayrılmış olmak biraz güç geldi. Zihnini meşgul eden soruları kendisini uykusuz bıraktı.
            Nihayet Kâbe’ye giderek Allah’a (c.c.)  yakarıp kendinden bu hâli gidermesi için yalvardı. Duası
            sona erdiğinde kalbinde şüpheden eser kalmamıştı. Sabahleyin erkenden Resulullah’a (s.a.v.)  gitti
            ve yaşadıklarını anlattı. Bunun üzerine Nebi (s.a.v.) , Allah Teâlâ’nın kendisini dinde sabit kılması
            için dua etti.
                       70
            Hz.  Hamza’nın  İslam’ı  kabul  etmesi  Resulullah’ı (s.a.v.)
            fazlasıyla memnun etti. Ebu Leheb’in cariyesi Süvey-  Şair Diliyle
            be, hem Hz. Hamza’yı hem de Peygamber Efendimizi
            emzirdiği  için  onlar  aynı  zamanda  sütkardeşiydiler.
            Çocukluk  ve  gençlik  yılları  birlikte  geçmiş,  araların-  …
            da güçlü bir bağ oluşmuştu. Bu sebeple Hz. Hamza,      “O ses, sokağa vuran,
            yeğeni  Hz.  Muhammed’e (s.a.v.)   karşı  gösterdiği  koru-  Nedir?”… “Işte bak, Kur’ân!”
            macı  yaklaşımını  sürdürmeye  devam  etti. Kureyş,    Baktı, çarpıldı bir ân…

            Hamza’nın (r.a.)  hidayeti ile Müslümanların önemli bir   İçi süt liman oldu.
            yardımcı ve güçlü bir koruyucu kazandığının farkına    Ömer Müslüman oldu.
            vardı. Bundan sonra az sayıdaki zayıf Müslümanlar bir
            nebze de olsa rahatladılar. 71                         Kur’ân, esrar oluğu…
                                                                   Sonsuzluğun soluğu…
            Hz. Hamza’nın İslam’ı kabul etmesinden kısa bir süre   Gösteren ok, kulluğu…
            sonra  bütün  Müslümanlara  derin  bir  nefes  aldıran   Inkârı iman oldu.
            bir  olay  daha  gerçekleşti.  Peygamberimize (s.a.v.)  ve   Ömer Müslüman oldu.
            Müslümanlara  karşı  çok  sert  davranmasıyla  bilinen
            Hz.  Ömer,  Müslüman  oldu.  Hz.  Ömer,  Peygamberi-   (Necip Fazıl Kısakürek, Esselam, s. 68.)
            mizin (s.a.v.)   kabul  olunan  duasıydı.  Resulullah (s.a.v.)  Ku-
            reyş içinde nüfuzları bulunan iki kişiden birinin İslam
            ile şereflenmesi için Dârülerkam’da “Ya Rabbi! Amr
            b. Hişâm (Ebu Cehil) veya Ömer b. Hattâb’dan sana
            sevgili olan ile İslam’ı güçlendir.”  diye niyaz etmişti. Hz. Ömer’in İslam’ı kabul etme süreci
                                        72
            ile ilgili iki farklı rivayet anlatılmaktadır. Bu rivayetlerin ortak noktası ise Hz. Ömer’in Kur’an-ı
            Kerim’den etkilenerek kalbinin hidayete açılmasıdır.
            Rivayete göre Ömer b. Hattâb, Hz. Muhammed’i (s.a.v.)  öldürmek için kılıcını kuşanarak yola çık-
            mıştı. Yolda kendisi de Müslüman olan Nuaym b. Abdullah’tan kardeşi ve eniştesinin de Müslü-
            man olduğunu öğrendi. Bunun üzerine onların evine yöneldi. Bu sırada Habbab b. Eret, kardeşi
            Fâtıma ile eniştesi Said b. Zeyd’e Tâhâ suresini okumaktaydı. Ömer b. Hattâb’ın sesini duyunca
            Kur’an sayfasını gizlediler ve Habbab b. Eret de saklandı. Öfkeyle kız kardeşini ve eniştesine
            sert bir şekilde müdahale eden Ömer daha sonra yaptığından pişmanlık duymuş, onlardan

            70  İbn Hişâm, es-Sîre, C 1, s. 311-312.
            71  İbn Abdilberr, el-İstîâb, C 1, s. 369-370; İbn Hacer, el-İsâbe, C 2, s. 37; İbnü’l-Esîr, Üsdü’l-ğâbe, C 2, s. 51-52.
            72  Tirmizî, Menâkıb, 17.



                                                                                           73
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24