Page 24 - Siyer 3. Ünite
P. 24
SIYER
Allah Resulü (s.a.v.) için ilahi destek anlamı taşıyan Miraç hadisesi, Müslümanlar için de bir imti-
han vesilesi olmuştur. Hz. Peygamber’in sözüne itimat eden Müslümanların imanları kuvvet-
lenmiş, sayıları az da olsa bazı Müslümanlar şüpheye düşmüştür. 88
OKUMA PARÇASI
“Semavi yolculuğun dönüşünde Resulullah (s.a.v.) bu ‘gece yolculuğu’ sırasında ma-
nevi alanda başından geçen durum ve olayları etrafındakilere anlattığında kendi-
sini dinleyenler değişik şekillerde tepki göstermişlerdir. Bunlardan bazıları kendisini
alaya almışlar ve ondan Kudüs şehrinin görünüş ve durumunu anlatmasını istemiş-
lerdi. Diğer bir kısmı, günlerdir gelmesini bekledikleri ticaret kervanlarının şimdi nere-
de bulunduğunu söylemesini talep etmişlerdi. Bunlardan biri de Ebu Bekir’e koşmuş ve
kendisine bu ‘inanması güç’ olayı haber vermek istemişti. Ancak bu mümin yüce şahsiyet
bir an bile tereddüt etmeksizin ‘Şehadet ederim ki Muhammed’in (s.a.v.) söylediği her şey
gerçektir, doğrudur.’ demiştir. İşte o günden itibaren Müslümanlar arasında Ebu Bekir, her
devirde gıpta edilen ‘Sıddîk’ lakabına nail oldu.”
(Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, C 1, s. 147.)
9. Yeni Yurt Arayışı
Miraç mucizesiyle moral bulmuş olan Allah Resulü (s.a.v.) , Mekke’ye gelen Arap kabileleri ile gö-
rüşmelerini hızlandırdı. Görüştüğü kişileri İslam’a davet eden Resulullah (s.a.v.) , onlardan Kureyş’e
karşı siyasi destek talep ediyordu. Peygamberimiz (s.a.v.) bu tebliğ faaliyetini Mekkeli müşrikle-
rin aleyhine yürüttükleri yoğun propagandaya rağmen yılmadan sürdürüyordu. Zira müşrikler
onunla görüşmesinler diye akıl almaz iftiralarla insanları uzaklaştırmaya hatta korkutmaya ça-
lışıyorlardı. Pek çok kabile ile görüşmeler yapan Resul-i Ekrem hiçbirinden olumlu netice elde
edememiş, bireysel olarak İslam’ı kabul edenler olsa da Resulullah’ın (s.a.v.) siyasi destek bulma
hedefi gerçekleşmemişti.
89
9.1. Yesriblilerle İlk Temas
Tebliğ mücadelesini sabırla sürdüren ve davasından vaz-
geçmeyen Allah Resulü (s.a.v.) sabrının karşılığını aldı. Nü-
büvvetin on birinci yılında Yesrib’den gelen bir grup Haz-
recli, Akabe denilen yerde Hz. Peygamber’le görüşüp İs-
lam’ı kabul etti. Altı kişiden oluşan bu heyetin Mekke’ye
geliş amacı mücadele hâlinde oldukları Evs kabilesine
karşı Kureyşlilerle ittifak kurmaktı. Bu arayışla yola çık-
mış olsalar da Hz. Peygamber ile buluşup anlaşmış olan
Yesribliler böylelikle hem hakikati buldular hem de Müs-
lümanlar için yeni bir dönemin kapısını aralamış oldular.
Yesribliler Allah Resulü (s.a.v.) ile bir yıl sonra aynı yerde bu-
luşmak üzere sözleşip memleketlerine döndüler.
90
Görsel 3.11: Akabe Mescidi Esad b. Zürare başkanlığındaki Hazrecliler, Evs ile ara-
larında uzun süredir devam eden yıkıcı savaşların Hz. Peygamber vesilesiyle son bulacağını
umuyorlardı. Bunun yanında bir arada yaşadıkları Yahudilerden duymuş oldukları peygamber
beklentisi onların İslam’ı kabul etmesini kolaylaştırmıştı.
91
88 Âdem Apak, Siyer-i Nebî, C 1, s. 159.
89 İbn Hişâm, es-Sîre, C 2, s. 63-64; Belâzürî, Ensâb, C 1, s. 274.
90 İbn Hişâm, es-Sîre, C 2, s. 70-71.
91 İbn Hişâm, es-Sîre, C 2, s. 71; Belâzürî, Ensâb, C 1, s. 275.
78