Page 11 - 11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite
P. 11
İNANÇLA İLGİLİ MESELELER
Ateizm
Ateizm veya tanrıtanımazlık,
Yunanca’da olumsuzluk bildiren “a” NOT EDELİM
ön ekiyle Tanrı anlamına gelen teizmin
“Kendi yaratılışını unutarak bize karşı
birleşiminden oluşan ve Tanrı’nın var
misal getirmeye kalkışıyor ve: Şu çü-
olmadığı inancına dayanan felsefe akı- rümüş kemikleri kim diriltecek? diyor.
mıdır. Ateizm kavramı, felsefi bir bakış De ki: Onları ilk defa yaratmış olan di-
32
açısını ifade etmenin yanında belli bir riltecek. Çünkü O, her türlü yaratmayı
yaşam tarzını ve davranış biçimini de gayet iyi bilir.”
dile getirmektedir. Ateizm, sadece Tan- (Yâsîn suresi, 78-79. ayetler)
rı’ya değil metafizik alana ait her şeye Yukarıdaki ayette verilmek istenen
karşıdır. Bu akımı benimseyenlere ate- mesajı defterinize not ediniz.
ist denir. Ateizm, insanlık tarihinde çok
yaygın olmasa da eski dönemlerden gü-
nümüze kadar gelen bir akımdır. 33
OKUYALIM
Gerald L. Shroeder, Tanrı’nın Gizli Yüzü: Bilim Nihai Hakikati Açığa Çıkarıyor
adlı eserinde şunları yazmaktadır:
“Bir fizikçi olarak Tanrı’nın varlığını insanlara göstermek için böyle bir kitap yazma-
ma sebep olan, evrenin yaratılışını incelerken fark ettiğim bir hakikattir. O da şudur:
Dünyamızda gözlemlediğimiz her şey bir yerdedir. İnsan, bir şey yaptığı zaman onu
bir yere yapar ve sağlam olması için de yere sabitler. Bu, insanın bir işi yapma tarzı-
dır. Tanrı’nın yaratması bunun tam tersidir. Hiç kimsenin kendisi gibi yaratma iddi-
asında bulunamayacağı tarzda Tanrı, evreni boşlukta yaratmıştır. Evrenin milyarlar-
ca parçası boşlukta dönmektedir. Dünyamız boşlukta, güneş sistemleri ve uyduları
boşlukta vs. Bunları düşüp parçalanmaktan koruyan ise aralarına yerleştirilen çekim
gücüdür. Bu yaratma tarzı, evrenin kendi dışında planlamalar yapan ve kudretini ya-
rattıklarıyla herkese açık bir şekilde gösteren bir Yaratıcının bulunduğunu gösterir.”
(Şaban Ali Düzgün, Dini Anlama Kılavuzu, s. 21 aktarılmıştır)
32 Ahmet Cevizci, Felsefe Sözlüğü, s. 153.
33 DİB, Dinî Kavramlar Sözlüğü, s. 42.
100 101