Page 19 - Fıkıh Okumaları 6. Ünite
P. 19

6. ÜNİTE




                 Kişinin fiziki güzelliği gençlikle birlikte zaman içinde yok olup gitmeye mahkûmdur. Şayet görüntü
          güzelliğine aşırı önem verilir ve insan bununla kendi değerini bulacağını sanırsa yanılır. Çünkü yaşlandık-
          ça fiziki güzelliği gider. Böyle düşünenler de kendilerini değersiz hissederler. Hâlbuki iman, amel, ahlak
          güzelliği esas alınır da bilgi, beceri ve dindarlıkta ilerleme gibi iç güzelliğe yönelme söz konusu olursa, bu
          güzellik yaşlandıkça azalmaz, aksine daha da artar.
                 Allah Teâlâ yeryüzünde insanları hem fiziki olarak ve hem de karakter olarak farklı farklı yaratmış,
          organlarımızı vücudumuza uygun şekilde yerli yerince mütenasip bir şekilde yerleştirmiştir. İnsanların
          kendisini beğenmemesi vücudunu ve bazı organlarını çirkin kabul etmesi ve dikkat çekmek, daha güzel
          görünmek amacıyla, yaratılıştan verilmiş olan özellik ve şekillerini değiştirmek istemesi dinimizce fıtra-
          tı bozma olarak kabul edilmiş ve yasaklanmıştır. Bir başka ifade ile İslam'da, insanın doğuştan getirdiği
          özellik ve şeklinin değiştirilmesi ve bu amaçla yapılacak her türlü estetik ve tıbbi müdahale fıtratı bozma
          olarak kabul edilmiş ve yasaklanmıştır.



                                                                            NOT ALALIM

                            Estetik ameliyatlar genel olarak iki amaçla yapılır:

                            1. Tedavi olmak için. Bu helaldir.
                            2. Güzel görünmek ve dikkat çekmek için. Bu haramdır.





                 Buna karşılık vücudun herhangi bir organında, diğer insanlar tarafından yadırganan, insanın psi-
          kolojik olarak etkilenmesine sebep olabilecek, bir anormallik veya fazlalık bulunursa, bunun ameliyatla
          düzeltilmesi, fıtratı bozmak değil, bir tedavi işlemidir. Tedavi amaçlı olarak yapılan estetik müdahalelere
          ise dinimizde izin verilmiştir. Nitekim; Arfece adlı sahabe, bir savaşta burnu kopunca, gümüşten bir bu-
          run yaptırmış, bunun koku yapması üzerine, altından bir burun yaptırılmasına Hz. Peygamber müsaade
          etmiştir. Buna göre hastalık sebebiyle saçları dökülenler, kaza sonucu burun, kulak, göz gibi organlarını
                  7
          kaybedenler veya vücudunda doğuştan veya sonradan meydana gelen şekil bozuklukları bulunanların
          estetik ameliyat yaptırmaları bir tür tedavi olup, fıtratı bozmak kapsamında değerlendirilemez.
                 3.5. Bebeğin Oluşumunda Yeni Tıp Teknolojileri


                 İslam inancına göre diğer bütün nimetler gibi çocuk da Allah tarafından bahşedilen bir nimettir.
          Anne ve babanın çocuk sahibi olmayı istemeleri en tabii hakları olduğu gibi bu istek dinimizce de teşvik
          edilmiştir. Çünkü ailenin kuruluş amaçlarından birisi de çocuk sahibi olmak, onların geleceklerini hazırla-
          mak, dolayısıyla sahip oldukları kültürel ve sosyal değerlerin devamını temin etmektir. Ancak İslam dini,
          meşru evlilik dışında çocuk sahibi olma yollarını yasak saymış ve bunu toplumsal bozulmanın nedeni
          olarak görmüştür. İslam'ın evliliği teşvik edip zinayı yasaklaması, nesil, nesep ve aileyi zayıflatabilecek her
          türlü tehlikeye şiddetle karşı çıkması netice itibariyle yine insanın saygınlığını, toplumu ve aile yapısını
          sağlamlaştırmayı hedef almakta, bu yönde akla ve selim fıtrata yardımcı olmaktadır.
                 Allah Teâlâ yarattığı her şeyi bir sebebe bağlamıştır. Tabiat kanunu da denilen bu sebepleri araştı-
          rıp keşfetmek ve meşru bir isteğe kavuşmak için uygun sebeplere sarılmak, kader inancı ile çatışmaz. Bu
          yüzden, çeşitli bedenî-tıbbi rahatsızlıkları sebebiyle çocuk sahibi olamayan eşlerin tedavi yoluna gitmele-


          7 bk. Ebu Dâvûd, Hatem, 7; Tirmizî, Libâs, 31.


                                                           159
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24