Page 21 - Fıkıh Okumaları 6. Ünite
P. 21
6. ÜNİTE
Çünkü meşru bir çocuğun gerek sperm ve yumurta, gerekse rahim bakımından karı-kocaya ait olmasında
İslam dinî bakımından zaruret vardır. Günümüzde tartışılan konulardan birisi olan taşıyıcı annelik mese-
lesi buna örnek olarak gösterilebilir. Eşlerden alınan yumurta ve sperm hücrelerinin dışarıda döllenmesi
sonucu oluşan emriyonun, gebe kalmaya gönüllü bir başka taşıyıcı kadının rahmine yerleştirilmesi şeklin-
de gerçekleşen taşıyıcı annelik dinî açıdan caiz görülmemiştir. Çünkü araya yabancı bir unsur sokulmakta,
yani sperm, yumurta ve rahimden biri karı koca dışında birine ait olmaktadır. Netice itibari ile nesep ka-
rışıklığına sebep olacağı, aile ve toplum değerlerini sarsacağı vb. gerekçelerle taşıyıcı annelik uygulaması
dinen haram olarak kabul edilmiştir.
TARTIŞALIM
Taşıyıcı annelik olgusunu İslam dinî açısından arkadaşlarınız ile
tartışınız.
Başka kadının yumurtası veya kocası dışında yabancı bir erkekten alınan sperm ile bir kadının
gebeliğinin sağlanması ise insanlık duygularını rencide etmesi ve zina unsurlarını taşıması sebebiyle caiz
değildir.
Bu tekniğin caiz görülmeyen şekilleri kullanıldığında, doğacak çocuğun sperm babası, aile babası,
yumurta annesi, taşıyan doğuran annesi veya bunlardan en az üçü söz konusu olmakta, bu da gerek her
iki tür baba gerekse her iki tür anne için farklı boyutta psikolojik-fıtri bunalımlara, sosyal ve ahlaki prob-
lemlere yol açmakta, çocuk için de olumsuz, gayri tabii bir aile ve sosyal ortam hazırlamakta, çocuğun
temel insani ve ailevi haklardan mahrum olarak dünyaya gelmesine sebep teşkil etmektedir. Bu tür uygu-
lamaların nesep karışıklığına yol açtığı, aile ve toplumu kökünden sarsacağı da açıktır.
3.6.Kürtaj
Kürtaj, annenin veya bir başkasının maddi veya manevi müdahalesi ile ceninin henüz rahimdey-
ken veya rahimden dışarı çıkarılarak öldürülmesidir.
İnsanın yaşama hakkı, Allah tarafından verilmiş temel bir haktır.
161