Page 21 - Fıkıh Okumaları 6. Ünite
P. 21

6. ÜNİTE




          Çünkü meşru bir çocuğun gerek sperm ve yumurta, gerekse rahim bakımından karı-kocaya ait olmasında
          İslam dinî bakımından zaruret vardır. Günümüzde tartışılan konulardan birisi olan taşıyıcı annelik mese-
          lesi buna örnek olarak gösterilebilir. Eşlerden alınan yumurta ve sperm hücrelerinin dışarıda döllenmesi
          sonucu oluşan emriyonun, gebe kalmaya gönüllü bir başka taşıyıcı kadının rahmine yerleştirilmesi şeklin-
          de gerçekleşen taşıyıcı annelik dinî açıdan caiz görülmemiştir. Çünkü araya yabancı bir unsur sokulmakta,
          yani sperm, yumurta ve rahimden biri karı koca dışında birine ait olmaktadır. Netice itibari ile nesep ka-
          rışıklığına sebep olacağı, aile ve toplum değerlerini sarsacağı vb. gerekçelerle taşıyıcı annelik uygulaması
          dinen haram olarak kabul edilmiştir.


                                                                       TARTIŞALIM

                            Taşıyıcı annelik olgusunu İslam dinî açısından arkadaşlarınız ile
                            tartışınız.





                 Başka kadının yumurtası veya kocası dışında yabancı bir erkekten alınan sperm ile bir kadının
          gebeliğinin sağlanması ise insanlık duygularını rencide etmesi ve zina unsurlarını taşıması sebebiyle caiz
          değildir.

                 Bu tekniğin caiz görülmeyen şekilleri kullanıldığında, doğacak çocuğun sperm babası, aile babası,
          yumurta annesi, taşıyan doğuran annesi veya bunlardan en az üçü söz konusu olmakta, bu da gerek her
          iki tür baba gerekse her iki tür anne için farklı boyutta psikolojik-fıtri bunalımlara, sosyal ve ahlaki prob-
          lemlere yol açmakta, çocuk için de olumsuz, gayri tabii bir aile ve sosyal ortam hazırlamakta, çocuğun
          temel insani ve ailevi haklardan mahrum olarak dünyaya gelmesine sebep teşkil etmektedir. Bu tür uygu-
          lamaların nesep karışıklığına yol açtığı, aile ve toplumu kökünden sarsacağı da açıktır.

                 3.6.Kürtaj

                 Kürtaj, annenin veya bir başkasının maddi veya manevi müdahalesi ile ceninin henüz rahimdey-
          ken  veya  rahimden  dışarı  çıkarılarak  öldürülmesidir.



























                                 İnsanın yaşama hakkı, Allah tarafından verilmiş temel bir haktır.


                                                           161
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26