Page 24 - 12. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 2. Ünite
P. 24
56 Peygamberimiz ve Sahabe Peygamberimiz ve Sahabe 57
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcükleri yazınız.
1. Davet etmek anlamına da gelen ………….........…......... peygamberlerin Allah’tan (c.c.)
aldıkları emir ve kanunları insanlara aynen bildirmeleridir. Peygamberimizin (s.a.v.) sa-
habeden seçerek gönderdiği davetçilere ………….............….......…….. denir. Doğru yolu
kararlılıkla benimsemek anlamına gelen ……………...............… akli ve manevi alanda içe
yönelik bir faaliyet olarak Müslümanların dinî görevlerini yerine getirmesine katkıda
bulunmaktır.
B) Aşağıdaki tabloda verilen kavram ve tanımları eşleştirerek doğru harfi paran-
tez içine yazınız.
2.
Harf Tanımlar Kavramlar
İnsanın kendisine verilen malların şükrünün bir
a göstergesi olarak Allah’ın (c.c.) emrettiği yerle- 1. ( ) Sıddık
re harcama yapması.
b Hz. Peygamber (s.a.v.) tarafından cennetlik ol- 2. ( ) İnfak
dukları müjdelenen on sahabe demektir.
Hiçbir zaman yalan söylemeyen ve yerine ge-
c tiremeyeceği sözü vermeyen, sözünde duran, 3. ( ) Aşere-i Mübeşşere
doğrulayan demektir.
C) Aşağıda verilen açık uçlu soruların cevaplarını ilgi alanlara yazınız.
3. Sahabenin üstünlüklerinin önde gelen bir yönü de amelî (uygulayıcı) olmalarıdır. Onlar
Allah‘tan (c.c.) gelen mesajlara Hz. Peygamber’in (s.a.v.) inandığı gibi inanan, bilgilerini
de duyduk ve uyduk anlayışı içinde pratiğe dönüştüren nesildir. Şu bir gerçek ki din,
inanmak (kabul) olduğu kadar aynı zamanda da pratiktir (amel). Peygamberimiz zaman
zaman sahabeyi “Bende senin için bir örnek yok mu?“ diye uyarmıştır. (İbn Hanbel, VI, 226.)
Bu bilgide sahabe ile Hz. Peygamber’in (s.a.v.) hangi etkileşimi üzerinde durulmuş-
tur? Sahabiler İslam dininin yayılmasında hangi temel ölçüler doğrultusunda hareket
etmişlerdir? Yazınız.
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………….................................................................................................................