Page 26 - 12. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 2. Ünite
P. 26
58 Peygamberimiz ve Sahabe Peygamberimiz ve Sahabe 59
8. Hz. Muhammed (s.a.v.) döneminde Ashab-ı Suffe’de sahabiler okuma yazmayı ve Kur’an-ı
Kerim’i öğretiyorlardı. Bunlar arasında kadın öğretmenler de vardı. Şifa (r.a.), Hz. Mu-
hammed’in (s.a.v.) eşlerinden Hz. Hafsa’ya (r.a.) okuma yazmayı öğretmiştir. Kadın
sahabiler arasında yirmi fıkıhçının adı geçtiği bilinmektedir. (İbrahim Sarıçam, Hz. Muham -
med ve Evrensel Mesajı, s. 319.)
Yukarıda verilenlerden hareketle kadın sahabilerin Hz. Peygamber Dönemi'nde eğitim
hayatına katılımı hakkında düşüncelerinizi yazınız.
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………......
………………………………………………………………………………………………………………………………......
……………………………………………………………………………………………………………………………………
Ç) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
9. Peygamberimiz (s.a.v.) ve onun kişiliği hakkında bildiklerimiz sahabenin tespit ettiği ve
bize ilettiği bilgilerden ibarettir. Sahabe olmasaydı elimizde Kur’an-ı Kerim dışında Pey-
gamberimiz (s.a.v.) hakkında güvenilir bir bilgi bulunmayacaktı.
Bu bilgiden hareketle,
I. İslamiyet’in yayılmasıyla ilgili tek başvuru kaynağının sahabiler olduğu,
II. Sahabenin Peygamberimizin (s.a.v.) kendisinden sonraki kuşaklara tanıtılmasında
etkili olduğu,
III. Sahabenin İslamiyet’in yayılması dönemiyle ilgili temel kaynak oluşturduğu,
çıkarımlarından hangilerine ulaşılabilir?
A) Yalnız II
B) Yalnız III
C) I ve II
D) I ve III
E) II ve III
10. Davet mektuplarını taşıyan sahabilerin seçiminde Peygamberimizin (s.a.v.) ölçüsü
aşağıdakilerden hangisi olamaz?
A) Ensardan seçilmeleri
B) Yabancı dil bilmeleri
C) Gidecekleri ülkeleri tanımaları
D) Okuma yazma bilmeleri
E) Diplomatik ilişkileri bilmeleri