Page 25 - 12. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 2. Ünite
P. 25
58 Peygamberimiz ve Sahabe Peygamberimiz ve Sahabe 59
4. Sahabiler zamanlarının çoğunu Kur’an-ı Kerim okumakla geçirmişlerdir. Kur’an-ı Ke-
rim okumak, onu öğrenip öğretmek önemli bir ibadet kabul edilmiştir. Peygamberimiz
(s.a.v.) “Sizin en hayırlınız, Kur’an-ı Kerim’i öğrenip öğretendir.” buyurarak onları teşvik
etmiştir. Kur’an-ı Kerim’in bir anlamı da okumaktır. (Buhârî, Fedâilu’l-Kur’an, 21.)
Bu bilgide sahabenin hangi önemli özelliği üzerinde durulmuş olabilir? Yazınız.
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………….............................................................................................
.........................................................................................................................................
....................................………………………………………………………………….......................………..
5. “Sizden biriniz kendi nefsi için sevip istediğini kardeşi için de istemezse imanı kemale er-
mez.” (Buhârî, İman, 7; Müslim, İman, 71.)
Bu hadis-i şerifte Hz. Muhammed (s.a.v.) sahabenin nasıl davranmasını istemiştir? Bu
davranışın insanlığa getireceği kazançlar neler olabilir? Yazınız.
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………......
………………………………………………………………………………………………………………………………......
.……………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Sahabe kelimesinin terim anlamı, Hz. Muhammed’e (s.a.v.) erişmiş, onun zamanında ya-
şamış, Müslüman olarak Hz. Peygamber’i (s.a.v.) çok kısa bir süre olsa da görmüş, onun
sohbetinde bulunmuş ve yine Müslüman olarak ölmüş kimse demektir. (Dinî Terimler Söz-
lüğü, s. 318.)
Bu metne göre sahabe olma özellikleri nelerdir? Yazınız.
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………......
………………………………………………………………………………………………………………………………......
.……………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Hz. Peygamber (s.a.v.) Medine’ye gelen heyetler için Mescid-i Nebi’nin bitişiğindeki
Suffe’yi, gerektiğinde de mescidin yanında kurulan çadırı misafirhane olarak kullanıyor-
du. ‘’Heyetler Sütunu‘’ adını taşıyan bir direğin önünde Hz. Peygamber (s.a.v.) heyet ve
elçileri kabul ediyordu. Gelen heyetlerin burada kaldığı sürede kendisinin ve sahabinin
uygulamalarını, yaşantılarını görmelerini sağlıyordu. (İbn-i Sa'd, et-Tabakât, C 4, s. 346.)
Hz. Peygamberin (s.a.v.) buradaki uygulamalarının amacı nedir? Yazınız.
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………......
………………………………………………………………………………………………………………………………......
.……………………………………………………………………………………………………………………………………