Page 17 - 12. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 2. Ünite
P. 17

50             Peygamberimiz ve Sahabe                                                                                     Peygamberimiz ve Sahabe                   51



                   Nisâ suresi 113. ayette, Hz. Peygamber’in (s.a.v.) Allah’tan  (c.c.) vahiy alarak konuştuğu be-
               lirtilmiştir. “Allah’ın sana lütfu ve esirgemesi olmasaydı onlardan bir güruh seni yanıltmaya yel-
               tenmişti; hâlbuki onlar ancak kendilerini saptırırlar, sana hiçbir zarar veremezler. Allah sana
               kitabı ve hikmeti indirmiş, bilmediğini sana öğretmiştir. Sana Allah’ın lütfu gerçekten büyük
               olmuştur.”

               5. Sahabenin Peygamberimizle İletişimi

                   Hz.  Muhammed  (s.a.v.)  ile  olmak,  İslam’ı  onun  önderliğinde  yaşamak,  günü  paylaşmak,
               onunla sevinmek, üzülmek, gülmek, ağlamak, gerçekleri ondan öğrenmek ve ona uymak  sahabe
               için bir ayrıcalık olmuştur. 37

               Sahabe ve Sıddıkiyet
                   Sahabenin  Peygamberimiz  (s.a.v.)  ile  iletişimi  sıddı-
               kiyet ilkesinde olmuştur. İsrâ ve Mirac olayını sahabenin
               ağzından duyan ve Hz. Peygamber’in (s.a.v.) anlattıkları-
               nı akıllarına sığdıramayan müşriklerden bazıları Hz. Ebu
               Bekir‘e  (r.a.)  koşup    “Ey  Ebu  Bekir,  haberin  var  mı?  Se-
               nin arkadaşın dün gece Beyt-i Makdis’e, Kudüs’e gittiğini,
               orada namaz kılıp Mekke’ye döndüğünü söylüyor.” derler.            Sıddık
               Hz. Ebu Bekir (r.a.) ise hiç tereddüt etmeden, “Sizin aklı-
               nız almıyor, onu yalanlıyorsunuz, öyle mi? Yemin ederim   Hiçbir zaman yalan söyleme-
               ki eğer bunları o söylüyorsa doğrudur.“ der.  Hz. Ebu Be-  yen ve yerine getiremeyeceği
               kir’in (r.a.) bu sözü vahiy öncelikli düşünme ve yaşamanın   sözü vermeyen, sözünde du-
               çok çarpıcı bir örneğidir. Sonucu ise dost olmanın en son   ran, doğrulayan anlamına gelir.
               noktasıdır. Nitekim gelip olayı bir de bizzat Hz. Peygam-
               ber’den (s.a.v.) dinleyen ve duyduğu her cümleden son-        (Dini Terimler Sözlüğü, s. 330.)
               ra “Doğru söyledin.” diye tasdik eden Hz. Ebu Bekir’e Hz.
               Peygamber (s.a.v.) sen sıddıksın iltifatında bulunmuştur.
                                                                   38
               Sıddıklar Kur’an-ı Kerim’de övülmüştür.


                                     DÜŞÜNELİM-YORUMLAYALIM



                                  Muhammed, Allah'ın Resûlü'dür. Onunla beraber
                                  olanlar, inkarcılara karşı çetin, birbirlerine karşı da
                                               merhametlidirler...

                                                               (Fetih suresi, 29. ayet.)
                     Yukarıda verilen ayet üzerinde düşünerek arkadaşlarınızla yorumlayınız.





                   Sahabe neslinin karakterini  ayrıcalığını belirleyen özelliklerden biri de sünnete uymaktı. On-
               lar Cahiliye Dönemi‘nde yaptıkları tüm yanlışlardan, Hz. Peygamber'in (s.a.v.) sünnetine uyarak
               dönmüşler, İslam'ın getirmiş olduğu güzelliklerle birlikte yaşayışlarını değiştirmişlerdir.


               37. bk. Aynur Uraler, Sahabe Uygulaması Olarak Sünnete Bağlılık, s. 153-297.
               38. İbn-i Hişam, es-Sîre, C 2, s. 39.
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22