Page 10 - Hitabet ve Mesleki Uygulama 1. Ünite
P. 10
HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA
Böylece müminlerin birbirleriyle görüşmeleri, yardımlaşmaları amaçlanmıştır. Hz. Peygamber (s.a.v.)
cemaatle kılınan namazın, tek başına kılınan namazdan yirmi beş veya yirmi yedi derece daha fazi-
letli olduğunu belirtmiştir. Kendisi de müminlere cemaatle kılınan farz namazlarda imamlık yapmış-
15
tır. Raşid halifeler de bu görevi yerine getirmişlerdir.
Fıkıh literatürüne göre imamın ergin (bâliğ), belli bir
PAYLAŞALIM
akli olgunluk düzeyine ulaşmış (âkil) erkek ve Müslüman
olması şarttır. Ayrıca fıkhî manada engelli olmaması ge-
"…Kur’an’ı en iyi okuyanınız imam
olsun." rekir. Zira engeli olan kimse, engeli olmayan kişiye imam
Ebu Davut, "Salât", 61. olamaz. İmamlık yapabilmek için namaz sahih olacak ka-
dar Kur’an’ı ezbere okuyabilmek (kıraat) şarttır. İmamlı-
Hadiste vurgulanmak istenen ğa en layık kimseler arasındaki sıralamada namazla il-
nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
gili fıkhi hükümleri bilmek, Kur’an’ı düzgün okumak gibi
özellikler dikkate alınır. İmamın cemaat içerisinde en za-
yıf kişiyi gözeterek namaz kıldırması sünnettir.
İmamlar cami ve mescitlerde cemaate namaz kıldıran din görevlileridir.
İmam hatipler cami ve mescitlerde din hizmetlerini yürütmek ve dinî konularda toplumu bilgilen-
dirmekle görevlidir. İçinde beş vakit namaz ve cuma namazı kılınan ve hatibin hutbe okuması için
minber bulunan ibadet yerine cami denir. Türk toplumunda içinde ibadet edilen küçük yerlere mescit
denir. 16
15 bk. Buhârî, "Ezân", 30.
16 Komisyon, Dini Terimler Sözlüğü, s. 233.
20