Page 6 - 10. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite
P. 6
kervanları ile Şam istikametindeki şehirlere gidip gelmeye başlamıştır. Ticaret sayesinde
Hz. Peygamber, alışveriş usullerini, insanlarla iletişim kurma yollarını öğrenmiştir. Sosyal
yönü gelişmiş, değişik ülkelerin insanlarını ve kültürlerini tanımıştır. Onun ticaretle
uğraşması, başkasına yük olmamasını ve kendi alın teriyle kazancını temin etmesini
sağlamıştır.
Hz. Peygamber genç yaşında İslam’dan önceki sosyal ve iktisadi hayatı iyileştirmeye yö-
nelik bazı faaliyetlerde kendi iradesiyle bulunmuştur. Örneğin o, Mekke ve çevresinde
ticari faaliyetlerle ilgili konularda güvensizlik ortamını önlemek amacıyla kurulan Hil-
fu’l-fudûl’a isteyerek katılmıştır. Hz.
Muhammed (s.a.v.), başta Ebû Cehil
olmak üzere yabancı tacirleri ezmek, Düşünelim-Konuşalım
kandırmak ve çeşitli hilelerle mallarına
el koymak isteyenlerin kötü davranışla-
rına engel olmaya çalışmıştır. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) genç
yaşta Hilfu’l-fudûl’a (Erdemliler
Hz. Muhammed’in (s.a.v.) peygamber Topluluğu) katılmasında sahip
olmadan önceki arkadaşları ve dostları olduğu hangi değerler ön plana
ahlakı düzgün, hatırı sayılır kimselerdi. çıkmış olabilir?
Hz. Muhammed (s.a.v.) gençlik çağında
da kötü alışkanlıklardan uzak durmuş,
arkadaş çevresini de bu doğrultuda be-
lirlemiştir.
Hz. Peygamber, gençlik yıllarında Kâbe’nin tamirinde bulunmuş, Hacerü’l-esved’in yerine
konulması sırasında ortaya çıkan anlaşmazlığın giderilmesinde hakem olarak seçilmiştir.
Listeleyelim
Hz. Muhammed’in (s.a.v.) gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarından bazılarını
listeleyiniz.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
43