Page 4 - 10. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite
P. 4
O da batınca ‘Rabbim bana doğru yolu
göstermezse elbette yoldan sapan toplu-
luklardan olurum’ dedi. Güneşi doğarken
görünce de ‘Rabbim budur, zira bu daha
büyük.’ dedi. O da batınca dedi ki: ‘Ey
kavmim! Ben sizin (Allah’a) ortak koş-
tuğunuz şeylerden uzağım. Doğrusu ben
yüzümü, gökleri ve yeri yaratana, doğru-
ya yönelerek çevirdim, ben ortak koşan-
lardan değilim.” şeklinde Hz. İbrahim’in
(a.s.) tefekkürü anlatılır.
Gençler, içinde bulundukları gelişim dö-
neminin özellikleri sebebiyle mevcut sos- Görsel 2.2: Doğruyu arayan gençler Kur’an-ı Kerim’de
yokültürel yapıyı, değerleri tenkit etmeye övülmüştür.
ve sorgulamaya meyilli olurlar. Örneğin,
Ashab-ı Kehf, putperest bir kavmin içinde olmasına rağmen Allah’ın (c.c.) varlığına ve
birliğine inanmış, bu inançlarını açıkça dile getirerek içinde bulundukları topluma karşı
çıkmışlardır. İnançlarından ötürü taşlanarak öldürülmekten veya dinlerini zorla değiştir-
mekten kurtulmak için mağaraya sığınmışlardır. Kur’an-ı Kerim’de bu gençlerin Allah’a
(c.c.) iman konusunda toplumlarından farklı bir sağduyuya sahip olduklarına işaret edil-
mektedir. Bu yüzden Kur’an’da bu gençlerden “Rablerine inanmış gençler” şeklinde söz
edilmektedir.
3
Düşünelim-Konuşalım
Ashab-ı Kehf gençlerinin yerinde siz olsaydınız, inancınız doğrultusunda ne
yapardınız ?
Kur’an-ı Kerim’de gençler tasvir edilirken onların toplumsal olaylarla ilgilenen ve insanla-
ra yardım eden yönlerine dikkat çekilmektedir. Örneğin Kur’an’da Hz. İbrahim’den (a.s.)
bahsedilirken müşrik olan babasını Allah’ın (c.c.) birliği inancına çağırmasına, iyiliğe ve
yardıma, yakın çevresinden başlamasına dikkat çekilmektedir. Ayrıca onun canını teh-
4
3 bk. Kehf suresi, 13. ayet.
4 bk. Meryem suresi, 42-48. ayetler.
41