Page 3 - 10. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite
P. 3
2. ÜNİTE Hz. MUHAMMED VE GENÇLİK
Ünitemize Hazırlanalım
1. Gençlerin topluma kazandırılmasında dinî metinlerin nasıl bir fonksiyonu olabi-
lir?
2. Bir toplumda gençlerin saygın bir konumda olmalarını sağlayan temel ahlaki dav-
ranışlar neler olabilir?
3. Hz. Peygamber, İslam’ın ilk yıllarında büyük fedakârlıklar gösteren genç sahabi-
lerle nasıl bir iletişim kurmuş olabilir?
4. Örnek şahsiyetleriyle ön plana çıkan genç sahabilerden hangilerini biliyorsunuz?
5. Hz. Peygamber, İslam’ı kısa sürede geniş kitlelere ulaştırmada nasıl bir iletişim
tarzı benimsemiş olabilir?
1. KUR’AN-I KERİM’DE GENÇLER
Peygamberler; gençlik dönemlerindeki erdemli davranışlarıyla içinde yaşadıkları
topluma örnek olmuşlardır.
Gençlik; çocukluk ve erişkinlik arasında yer alan gelişme ve bağımsız yaşamaya hazırlan-
ma ile birlikte bedensel, toplumsal ve ruhsal olgunlaşma dönemidir.
1
Kur’an-ı Kerim’de gençlerle
ilgili övgü dolu sözler yer al- Hz. İbrahim
makta ve onların itina ile ye- (a.s.)
tiştirilmelerinin önemi vurgu-
lanmaktadır. İslam’ın tebliğ Hz. Yusuf
2
edildiği ilk yıllarda da gençler, (a.s.) Hz. Meryem
dinî, ilmî, askerî, idari, siyasi,
sosyal alanlarda çok önemli gö-
rev ve sorumluluklar üstlenerek
önemli devlet görevlerinde bu- Hz. Musa
lunmuşlardır. (a.s.) Ashab-ı Kehf
Kur’an-ı Kerim’de Allah’ı (c.c.)
arama gayreti içerisinde bir Görsel 2.1: Kur’an-ı Kerim’de gençlik hâllerinden bahsedilen bazı
genç olarak Hz. İbrahim (a.s.) peygamberler ve şahıslar.
örnek verilir. En’âm suresinin
76-79. ayetlerinde “Gece basınca bir yıldız gördü, ‘İşte bu benim Rabbim!’ dedi; yıl-
dız batınca, ‘Batanları sevmem.’ dedi. Ay’ı doğarken görünce, ‘Rabbim budur.’ dedi.
1 Atalay Yörükoğlu, Gençlik Çağı, s. 13.
2 bk. Nûr suresi, 59. ayet.
40