Page 10 - 12. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 3. Ünite
P. 10

71
                         Peygamberimiz ve Toplumsal Değişim


            öldürülmesinde  bir  mahzur  görülmüyordu.  Kur’an-ı  Kerim’de  bu  ilkel  anlayış  ve  uygulamaya
            Nahl suresinin 58-59. ayetlerinde açıkça işaret edilerek “Onlardan biri, kız ile müjdelendiği za-
            man içi öfke ile dolarak yüzü simsiyah kesilir!.Kendisine verilen kötü müjde (!) yüzünden halk-
            tan gizlenir. Şimdi onu, aşağılanmış olarak yanında tutacak mı, yoksa toprağa mı gömecek?
            Bak, ne kötü hüküm veriyorlar!” buyrulmuştur.
                Kız çocuklarını öldürme âdetinin ortaya çıkışının önemli sebeplerinden biri de toplum baskı-
            sıdır. Kız çocuğu olanlarla alay edilir, alay edilen insanlardan bazıları çocuklarını diri diri gömmek
            suretiyle şereflerini ve onurlarını kurtardıklarını sanırlardı. Bununla beraber, Allah’ın (c.c.) varlığı-
            na ve birliğine inanan, putlara tapmayan Zeyd b. Amr b. Nüfeyl, Varaka b. Nevfel gibi şahıslar öl-
            dürülmek istenen kız çocuklarını babalarından alarak onların bakımını üstlenmişler, evlilik çağına
            geldiklerinde evlendirerek topluma katılmalarını sağlamışlardır.
                                                                    25
            Hz. Peygamber’in (s.a.v.) Aile Anlayışı





































              Görsel 3.4: “...En hayırlınız ailesine karşı en iyi olanınızdır...” (İbn Mâce, Nikâh, 19.).

                Peygamberimiz (s.a.v.), risalet gelmeden önceki dönemde Hz. Hatice (r.a.) ile tek eşli bir aile
            hayatı sürdürmüş, aile bireylerine şefkat ve merhametle davranmıştır. Kendisi ve ailesiyle ilgili ko-
            nularda eşinin ve çocuklarının görüşlerine başvurmuş, onlarla istişare etmiştir. Kızlarının rızasını
            almadan kızlarını evlendirmemiştir. Bütün bu davranışlarıyla insanlığa örnek olmuştur. Kur’an-ı
            Kerim’de şöyle buyrulur:

                “Kendileri ile huzur bulasınız diye sizin için türünüzden eşler yaratması ve aranızda bir sev-
            gi ve merhamet var etmesi de onun (varlığının ve kudretinin) delillerindendir. Şüphesiz bunda
            düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır.” 26


            25. bk. İbn Mâce, Nikâh, 20; Ebû Dâvûd, Nikâh, 2.
            26. Rûm suresi, 21. ayet.
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15