Page 15 - Siyer 2. Ünite
P. 15
Ünıte 2
YORUMLAYALIM
Müslümanlara yaptığı eziyetlerle bilinen Nadr b. el-Hâris, İslam tebliğiyle müca-
dele hususunda Kureyşlilerle yaptıkları toplantılarda durumu şöyle özetlemiştir:
“Ey Kureyş topluluğu! Vallahi başınıza öyle bir iş gelmiştir ki artık üstesinden gele-
mezsiniz. Muhammed, daha gençken aranızda en hoşnut olduğunuz, en doğru sözlü
ve en fazla güvendiğiniz kimse idi. Nihayet saçlarına ak düşüp olgunlaştığında size bu
getirdiğiyle gelince siz ona sihirbaz dediniz. Hayır! Vallahi o sihirbaz değildir…”
(İbn Hişâm, es-Sîre, C 1, s. 320.)
Nadr’ın bu sözlerinden yola çıkarak müşriklerin Hz. Peygamber hakkındaki düşüncelerini
yorumlayınız.
Mekkelilerin birçoğunun evlenmek niyetiyle teklif götürdüğü dönemin iffetli kadınlarından Hz.
Hatice’nin bizzat evlenme teklif ettiği Hz. Muhammed’i (s.a.v.) eş olarak seçmesinde onun ahlakı-
na duyduğu hayranlık önemli bir rol oynamıştır. Zira Hz. Hatice, onun hakkında önceden işittiği
güzel hasletleri ticaret hayatında kendisine verdiği görev ile yakından tecrübe etmiş; dürüst,
güvenilir ve namuslu bu gençle aile hayatı kurmuştur. Sadakat üzerine kurulmuş olan evlilikleri
boyunca Resulullah’ın (s.a.v.) eşine olan güzel tutumu değişmeden yirmi beş yıl devam etmiştir.
Bu tutum Hz. Hatice’nin vefatı sonrasında vefa şeklinde kendini göstermiştir. Allah Resulü (s.a.v.) ,
tebliğ faaliyetlerinde her türlü desteği veren Hz.Hatice’yi hiçbir zaman unutmamış, onun ha-
tırasını “Allah bana ondan daha hayırlısını vermemiştir. Herkes benim peygamberliğimi inkâr
ederken o bana inandı. Herkes beni yalanlarken o beni tasdik etti. İnsanlar mallarını esirgerken
o malıyla beni destekledi. Üstelik Allah bana ondan çocuk da nasip etti.” diyerek hayırla yâd
etmiştir.
53
Hz. Peygamber, yalnızca hayat arkadaşına değil, doğduğunda kendini emziren Ebu Leheb’in
cariyesi Süveybe Hanım ve süt annesi Halime Hatun’a karşı da vefakâr davranmış, iyi bir evlat
olarak onları gözetmiş, ihtiyaçlarını karşılamıştır. Aynı şekilde çocukluğundan itibaren kendi-
sinin bakımıyla ilgilenen Ümmü Eymen’e (r.a.) hürmet göstermiş, “Sen benim ikinci annemsin.”
diyerek ona iltifat etmiştir.
54
YAZALIM
Ahlaki erdemlerden olan doğru sözlü ve güvenilir olmanın kişiye toplumsal
hayatında sağladığı faydalar hakkında bir kompozisyon yazınız.
5. Peygamberimizin Hira’da Tefekkür Günleri
Putperest bir toplumda yetişmesine rağmen hiçbir zaman putlara tapmamış olan Peygamberi-
miz (s.a.v.) , cahiliyenin çirkin âdetlerinden de uzak durmuştu. Allah Resulü (s.a.v.) putlara tapmanın
anlamsızlığını kavramış olmakla beraber yerine bir şey koyamadığından nasıl hareket edeceğini
bilemiyordu. İçinde bulunduğu durumu tefekkür edebilmek için yalnızlığı tercih eder olmuştu.
Peygamberimizin (s.a.v.) bu tercihinde tevhid inancının sembolü olan Kâbe’nin tamiratı sırasın-
da mabedin putlarla dolu hâline yakından şahit olması da etkili olmuştur. Ayrıca özellikle
55
Hz. Hatice ile evlendikten sonra maddi olarak rahatlaması da Hz Peygamber’in zihnini insanın
53 Ahmed b. Hanbel, Müsned, C 6, s. 117-118; bk. İbn Hişâm, es-Sîre, C 1, s. 198-201.
54 İbn Sa’d, et-Tabakât, C 1, s. 88-91; İbnü’l-Esîr, Üsdü’l-ğâbe, C 7, s. 217.
55 Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, C 1, s. 71.
49