Page 17 - Kelam 1. Ünite
P. 17
ÜNİTEMİZİ DEĞERLENDİRELİM
A Aşağıda verilen açık uçlu soruları cevaplayınız.
1- Kelam ilmini amacı ve konusu açısından tanımlayınız.
2- Kelam ilminin önemini kısaca açıklayınız.
3- Ehl-i sünnet ekolleri hangi aşamalardan geçerek mezhep hâline gelmiştir? Belir-
tiniz.
4- Kelam ilmi ile diğer İslami ilimler arasındaki ilişki nasıldır? Açıklayınız.
B Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız.
1- (…..) 19. yüzyıldan günümüze kadar geçen süre kaynaklarımızda Yeni İlm-i Kelam
Dönemi olarak adlandırılmıştır.
2- (…..) Hicri II. asır Ehl-i sünnet kelam ekolünün kuruluş dönemi olarak kabul edilir.
3- (…..) Mutezile, Hasan Basrî’nin ders halkasından ayrılan Ebü’l-Hasan el- Eş’arî’nin
öncülüğünde bir ekol hâline gelmiştir.
4- (…..) Kelam ilmi doğru bilgi vererek insanları yanlış inançlardan korumayı ve doğru
inancı bilgi ile temellendirmeyi amaçlamıştır.
5- (…..) Allah (c.c.), nübüvvet ve ahiret kelamın temel konularını oluşturur.
C Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1- Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin amaçlarından biri değildir?
A. İnsanı dünya ve ahiret mutluluğuna ulaştırmak
B. Kişinin imanını taklitten kurtarmak
C. İslam inanç esaslarını eleştirilere karşı savunmak
D. İslam inançları ile ilgili ayetleri yorumlamak
E. İbadetlerin nasıl yerine getirileceğini açıklayıp göstermek
2- Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin ana konularından biri değildir?
A. Ahiret
B. Risalet
C. Nübüvvet
D. Tevhid
E. İbadetler
26 27