Page 4 - Hitabet ve Mesleki Uygulama 4. Ünite
P. 4

HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA


               Cami musikisi, ibadete yönelik ve genellikle uhrevi olması sebebiyle tavır ve üslup açısından diğer
            musiki türlerinden farklılık arz eder. Aslında cami musikisinden amaç musiki yapmak değil, kişinin
            manevi duygularını üst düzeye çıkarmaktır. Cami musikisinde herhangi bir musiki aleti kullanılmadığı
            için cami musikisi sadece insan sesine dayalıdır.


                       PAYLAŞALIM


                 Diyanet İşleri Başkanlığının dinî musiki konusunda açtığı hizmet içi eğitim kursları ve ça-
               lışmaları ile ilgili bir araştırma yapınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.





                   BİLİYOR MUSUNUZ?


                 Kapalı bir yerde sesin duyulma ve dağılma tarzına ve bunu incelemeye “akustik” denir.
               Süleymaniye Camii mükemmel bir akustiğe sahiptir.



























                                                  Süleymaniye Camii


                2.1. Ezan ve Kamet


               Sözlükte “bildirmek, duyurmak, çağrıda bulunmak, ilan etmek” anlamına gelen ezan kelimesi te-
            rim olarak farz namazların vaktinin geldiğini, belirli sözlerle ve özel şekilde müminlere duyurmayı
            ifade eder. Aynı kökten gelen müezzin “ezan okuyan kimse” demektir.


               Medine döneminde başlangıçta namaz vakitlerinde sokaklarda “es-salâh es-salâh” (namaza na-
            maza!) diye çağrıda bulunulduysa da bu yeterli olmuyordu. Namaz vaktinin geldiğini haber vermek
            için nâkûs (Hıristiyanlarca şimdiki çan yerine kullanılan, üzerine bir çomakla vurularak ses çıkarılan
            tahta parçası) çalınması, boru öttürülmesi, ateş yakılması veya bayrak dikilmesi şeklinde çeşitli tek-




                                                           92
   1   2   3   4   5   6   7   8   9