Page 22 - 11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite
P. 22
4. ÜNİTE
ْ
ْ َ ْ ُ ُّ ُ َ ُ َ َ ٌ َ ْ َ َ َ َ ْ ْ َ ْ َ َّ َ َ
ْ
ْ َ
۪هِدعب نِم هدمي رحلاو م قا ٍةرجش نِم ِ ضرلا في ام نا ولو
ِ
ٌ َ ٌ َ َ ّٰ َّ ّٰ ُ َ َ ْ َ َ َ ُ ْ َ ُ َ ْ َ
27 مي۪كح زيزع للا نِا ِۜللا تامِك تدِفنام ربا ةعبس
۪
ٍ
“Eğer yeryüzündeki bütün ağaçlar kalem olsaydı, deniz de -ardından ona
yedisi daha eklenmek üzere- mürekkep olsaydı yine de Allah’ın sözleri
tükenmezdi; Allah azîzdir, hakîmdir.” (Lokman suresi, 27. ayet)
Ayet-i kerime Yahudilerin Hz. Muhammed’e (s.a.v.) Tevrat’ta sınırsız bilginin ol-
duğunu söylemeleri üzerine nazil olmuştur. Bu ayette Allah (c.c), kendi ilminin zengin
49
ve sınırsız olduğunu somut bir örnekle açıklamaktadır. Kalemler, mürekkepler, ağaçlar ve
denizler tükenirken Allah’ın kelimeleri (bilgisi, iradesi, kudreti) tükenmemekte, onların
sonu gelmemektedir. Ayette geçen “üzerine yedi misli daha eklense” ifadesi, çokluğu
anlatmak için kullanılmıştır. Buna göre ne ölçüde çok olursa olsun sınırlı olan tükenecek,
sınırsız olan eksilmeden sınırsız olarak kalacaktır. Durum, sınırlı ile sınırsızın karşı karşıya
gelmesi durumudur.
SIRA SİZDE
Kur’an-ı Kerim mealinden Râd suresinin 2. ayetinin mealini bularak ayette ve-
rilmek istenen mesajları, varsa şahıs, yer, konu ve kavramları kısaca açıklayınız.
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………….
49 bk. Ahmed b. Hanbel, Müsned, C 1, s. 255.
110 111