Page 22 - 11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite
P. 22

4. ÜNİTE










                                              ْ
                          ْ َ ْ ُ ُّ ُ َ ُ َ َ ٌ     َ ْ َ  َ َ  َ  ْ     ْ  َ ْ    َ  َّ  َ َ
                                          ْ
                                                                                         ْ َ
                      ۪هِدعب نِم هدمي رحلاو م قا ٍةرجش نِم  ِ ضرلا في ام نا ولو
                                                                                 ِ
                           ٌ     َ ٌ     َ َ ّٰ َّ     ّٰ  ُ َ    َ  ْ َ َ َ ُ     ْ َ ُ  َ ْ َ
                      27 مي۪كح زيزع للا نِا ِۜللا تامِك تدِفنام ربا ةعبس
                                       ۪
                                                                                ٍ

                       “Eğer yeryüzündeki bütün ağaçlar kalem olsaydı, deniz de -ardından ona
                       yedisi daha eklenmek üzere- mürekkep olsaydı yine de Allah’ın sözleri
                       tükenmezdi; Allah azîzdir, hakîmdir.”  (Lokman suresi, 27. ayet)





                      Ayet-i kerime Yahudilerin Hz. Muhammed’e (s.a.v.) Tevrat’ta sınırsız bilginin ol-

               duğunu söylemeleri üzerine nazil olmuştur.  Bu ayette Allah (c.c), kendi ilminin zengin
                                                         49
               ve sınırsız olduğunu somut bir örnekle açıklamaktadır. Kalemler, mürekkepler, ağaçlar ve
               denizler tükenirken Allah’ın kelimeleri (bilgisi, iradesi, kudreti) tükenmemekte, onların
               sonu gelmemektedir. Ayette geçen “üzerine yedi misli daha eklense” ifadesi, çokluğu
               anlatmak için kullanılmıştır. Buna göre ne ölçüde çok olursa olsun sınırlı olan tükenecek,
               sınırsız olan eksilmeden sınırsız olarak kalacaktır. Durum, sınırlı ile sınırsızın karşı karşıya
               gelmesi durumudur.




                           SIRA SİZDE


                  Kur’an-ı Kerim mealinden Râd suresinin 2. ayetinin mealini bularak ayette ve-
                  rilmek istenen mesajları, varsa şahıs, yer, konu ve kavramları kısaca açıklayınız.

                  …………………………………………………………………………………………………………………………
                  …………………………………………………………………………………………………………………………
                  …………………………………………………………………………………………………………………………

                  …………………………………………………………………………………………………………………………
                  ………………………………………………………………………………………………………………………….








               49 bk. Ahmed b. Hanbel, Müsned, C 1, s. 255.


 110                                                  111
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27