Page 26 - 11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite
P. 26
4. ÜNİTE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
8. Aşağıdakilerden hangisi din istismarına örnektir?
A) İkindi namazını camide kılmak
B) Dinî söylemler kullanarak ticari menfaatler elde etmek
C) Zekât vermek
D) Cuma namazı kılmak
E) Allah (c.c) rızası için sadaka vermek
C) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri verilen kelimelerle doldurunuz.
(Teizm, İslamofobi, Nihilizm, Milenyum, kıyamet, Materyalizm)
9. İslam karşıtlığı anlamına gelen …………………….., Müslümanların hayatını zor-
laştırmaktadır.
10. Boş vermişlik …………………….. en büyük özelliğidir.
11. Yeni dinî hareketleri ……………….. ve ……………………….. tarikatları gibi adlarla
sınıflandırabiliriz.
12. Evrenin yaratıcısının ve yöneticisinin tek bir Tanrı olduğunu savunan düşün-
ceye …………….. denir.
Ç) Aşağıdaki cümleler doğruysa başına (D), yanlışsa (Y) yazınız.
13. ( ) İsminin anlamı barış olan bir dini, şiddet odaklı göstermek haksızlıktır.
14. ( ) Dinî değerler üzerinden menfaat elde etmek doğru bir davranıştır.
15. ( ) Türkçede “kötülük problemi” şeklinde ele alınan mesele, İslam’da “şer”
kavramıyla dile getirilmiştir.
16. ( ) Pozitivizm metafizik ile bilim arasına kesin sınırlar koymaz.
114 115