Page 21 - 11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite
P. 21
İNANÇLA İLGİLİ MESELELER
3. KUR’AN’DAN MESAJLAR: EN’ÂM SURESİ 59. AYET ve LOKMAN SURESİ 27. AYET
َ
ّ َ ْ َ ُ َ ْ َ َ َ ُ َّ َٓ ُ ْ َ َ ْ َ ْ ُ َ َ ُ َ ْ َ
بلا في ام ملعيو ۜوه لِا اهملعي ل بيغلا حِتافم هدنِعو
ِ
ِ
ِ
ْ
َ
َّ َ َ َ َ ُ ْ َ َّ َ َ َ ْ ُ ُ ْ َ َ َ ْ َ َ
في ٍةبح لو اهملعي لِا ٍةقرو نِم طقست امو رحلاو
۪
ۜ ِ
ُ َ َّ َ َ َ ْ َ َ َ ْ َ ْ َ ُ ُ
59 ينبم باتِك في لِا سباي لو بطر لو ِ ضرلا ِ تاملظ
ٍ ِ
ٍ ۪
۪
ٍ
ٍ
“Gaybın anahtarları Allah’ın yanındadır; onları O’ndan başkası bilmez.
O, karada ve denizde ne varsa bilir; O’nun bilgisi dışında bir yaprak bile
düşmez. O, yerin karanlıklarındaki tek bir taneyi bile bilir. Yaş ve kuru ne
varsa hepsi apaçık bir kitaptadır.” (En’âm suresi, 59. ayet)
Gayb; göz önünde olmayan, gizli olan anlamına geldiği gibi duyularla algılanama-
yan, deney ve gözlemlere konu olmayan varlık alanı şeklinde de tarif edilebilir. Allah (c.c.),
melekler, cennet, cehennem, ahiret gibi gerçekler duyularla algılanamaz. Bunların bilgi-
si, Allah’ın (c.c.) katındadır ve insanlar bu bilgilerden ancak Allah’ın (c.c.) peygamberleri
aracılığıyla bildirdiği kadarını öğrenebilir. Bu tür bilgiler, akıl tarafından kabul edilse dahi
mahiyeti hakkındaki bilgi ancak Allah (c.c.) katındadır. Ayet-i kerimede Allah (c.c.); gaybın
anahtarlarının yani gözle görülemeyen, akıl ve duyularla algılanamayan her şeyin bilgisinin
kendisinde olduğunu ve izin vermediği sürece de O’ndan başka hiç kimsenin bilgi sahibi
olamayacağını açıklamıştır. Fakat ayetin geri kalanında insanın duyularıyla algılayabileceği
ve bilimin anlamak için uğraştığı alanların da Allah’ın (c.c.) bilgisi dışında gerçekleşmeyeceği
vurgulanmaktadır. Bu bilgilerin kayıtlı olduğuna da özellikle dikkat çekilmektedir.
SIRA SİZDE
Kur’an-ı Kerim’den Bakara suresinin 1-5. ayetlerinin mealini bularak ayette ve-
rilmek istenen mesajları, varsa şahıs, yer, konu ve kavramları kısaca açıklayınız.
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………….
110 111