Page 20 - 11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite
P. 20

4. ÜNİTE


               lemleri bu korkunun sebeplerinin başında gelir. Bu bilgi eksikliği, yapılanların İslam dinine

               uygunluğuna bakılmaksızın “İslam adına” yapıldığı iddia edilen bütün davranışların sebe-
               bi olarak İslam’ı ve Müslümanları suçlama sonucunu ortaya çıkarır.
                      İsminin anlamı barış olan bir dini şiddet odaklı göstermek, Kur’an ayetlerindeki

               iyilik yolunda mücadele anlamı taşıyan cihadı haksız yere savaşmak şeklinde yorumlamak
               art niyetli bir yaklaşım biçimidir. Bu durum sadece Avrupa, Amerika değil Asya ülkelerin-
               de bile Müslümanların dışlanmalarına hatta işkenceler görmelerine neden olmaktadır.
                      İslamofobiyi besleyen önemli kaynaklardan birisi terördür. Kendini “Müslüman”

               olarak tanımlayan DEAŞ gibi şiddet odaklı marjinal, illegal terörist grupların eylemleri; can
               ve mal kayıpları nedeniyle toplumlarda gerginliği artırmaktadır. Sözde din adına yapılan
               bu terörist saldırılar neticesinde İslam hakkında yeterli bilgisi olmayan gruplar, İslam’ın

               bir şiddet dini olduğu izlenimine kapılmaktadır. Bu durum İslam’a ve Müslümanlara karşı
               işlenen sözlü ve fiziki saldırıları beraberinde getirmektedir.
                      İslam’ın terörle ilişkilendirilmemesi için Kuran-ı Kerim’in bu konuda neler söyledi-

               ğinin dikkatli bir şekilde incelenmesi gerekir. Müslümanların da üzerlerine düşen görev-
               leri yerine getirerek dinini asıl kaynaklarından öğrenmesi, bunu hayatında uygulanması
               ve her anlamda bilgili ve donanımlı hâle gelmesi gerekir.






































                                 Görsel 4.8: Srebrenitsa Katliamı İslamafobinin bir sonucudur.





 108                                                  109
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25