Page 20 - 11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite
P. 20
4. ÜNİTE
lemleri bu korkunun sebeplerinin başında gelir. Bu bilgi eksikliği, yapılanların İslam dinine
uygunluğuna bakılmaksızın “İslam adına” yapıldığı iddia edilen bütün davranışların sebe-
bi olarak İslam’ı ve Müslümanları suçlama sonucunu ortaya çıkarır.
İsminin anlamı barış olan bir dini şiddet odaklı göstermek, Kur’an ayetlerindeki
iyilik yolunda mücadele anlamı taşıyan cihadı haksız yere savaşmak şeklinde yorumlamak
art niyetli bir yaklaşım biçimidir. Bu durum sadece Avrupa, Amerika değil Asya ülkelerin-
de bile Müslümanların dışlanmalarına hatta işkenceler görmelerine neden olmaktadır.
İslamofobiyi besleyen önemli kaynaklardan birisi terördür. Kendini “Müslüman”
olarak tanımlayan DEAŞ gibi şiddet odaklı marjinal, illegal terörist grupların eylemleri; can
ve mal kayıpları nedeniyle toplumlarda gerginliği artırmaktadır. Sözde din adına yapılan
bu terörist saldırılar neticesinde İslam hakkında yeterli bilgisi olmayan gruplar, İslam’ın
bir şiddet dini olduğu izlenimine kapılmaktadır. Bu durum İslam’a ve Müslümanlara karşı
işlenen sözlü ve fiziki saldırıları beraberinde getirmektedir.
İslam’ın terörle ilişkilendirilmemesi için Kuran-ı Kerim’in bu konuda neler söyledi-
ğinin dikkatli bir şekilde incelenmesi gerekir. Müslümanların da üzerlerine düşen görev-
leri yerine getirerek dinini asıl kaynaklarından öğrenmesi, bunu hayatında uygulanması
ve her anlamda bilgili ve donanımlı hâle gelmesi gerekir.
Görsel 4.8: Srebrenitsa Katliamı İslamafobinin bir sonucudur.
108 109