Page 12 - Akaid 1. Ünite
P. 12

AKAİD İLMİ                        1. Ünite







                       İnsanın  dinî  tabiatı,  zayıf  ya  da  etkisiz  kalabilir,  geçici  olarak  düzeni
                     bozulabilir fakat hiçbir zaman yok edilemez. Din duygusu, öz yaratılışı-
                     mızda, benliğimizin derinlerinde varlığını sürdürür. Allah’ı (c.c) hatırlama,
                     O’na yönelme ve bağlanma insan hayatının asıl anlam ve amacıdır. Allah’ı
                     (c.c) unutma ve keyfinin istediği gibi yaşama ise bu anlam ve amacın yok
                     edilmesidir. Allah (c.c) inancı, bir Müslüman’ın hayatının merkezinde, en
                     üstün ve en etkili değer olarak yerini alır. Dinden uzak bir hayat, benliğin
                     parçalanması ve parçalarda boğulmak anlamına gelir. İnsan, korku ve ar-
                     zularının kendisini kışkırtmasından koruyacak dünya ötesi bir güce ve il-
                     keye ihtiyaç duyar.Bunun eksikliği durumunda, benliğini, manevî ve ahlâkî
                     varlığını geliştirmek için gerçek bir neden bulamaz. Bu dünyada hoşumu-
                     za giden, bizi etkileyen ve peşinden sürükleyen pek çok şeyle karşı karşı-
                     yayız. Aynı şekilde çeşitli üzüntü, endişe, kaygı ve gerilimlerin, korkuların
                     yakamızı bırakmadığı da bir gerçektir.
                       Dinî değerlerle hayatını düzene sokamayan kimse için her arzu bir tutku
                     ve tapınmaya dönüşebilir. Her korku, insanı bir başkasına bağımlı ve bo-
                     yun eğici kılabilir ya da umutsuzluk ve şaşkınlık içinde benliğin çöküşüne
                     yol açabilir. Allah’ın (c.c) kulluğuna razı olmayan kimseler, sonuçta kendi
                     bireysel arzularına ya da içinde yaşadığı toplumun kendini yansıtmaları
                     olan toplumsallaştırılmış arzulara tapınmaya başlar (bk. (Furkân suresi,
                     43. ayet; Câsiye suresi, 23. ayet; A’râf suresi, 178. ayet). Böylece para, ik-
                     tidar, şöhret, ideoloji, cinsellik, moda ve gösteriş, tüketim, spor, eğlence,
                     alkol ve uyuşturucu ya da birtakım sapık inanç ve uygulamalar, kişinin ha-
                     yatını bütünüyle kuşatıcı ve yönetici bir etkinliğe ulaşır. Kendi öz yaratılı-
                     şına, dinî doğasına yabancılaşmış bir kimsenin gerçek huzur ve mutluluğu
                     yakalaması, imkânsız denecek kadar zordur.

                                              (Hayati Hökelekli, İslam’a Giriş: Gençliğin İslam Bilgisi’nden düzenlenmiştir.)




































             22
   7   8   9   10   11   12   13   14   15