Page 14 - Akaid 1. Ünite
P. 14

AKAİD İLMİ                        1. Ünite




                3-  Aşağıdakilerden hangisi akaid ilminin temel konularından biri değildir?
                   A.  Allah’ın (c.c) varlığı ve sıfatları
                   B.  Peygamberlerin hayatı
                   C.  Ahiret inancı
                   D.  Nübüvvet
                   E.  Peygamberlerin sıfatları

                4-  “Yanıltıcı psikolojik hâl ve engeller veya dış etkenlerin tesirinden kurtularak doğru
                   biçimde düşünebilen akıl.” şeklinde tanımlanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
                   A.  Kalb-i Selim
                   B.  Havass-ı Selime
                   C.  Haber-i Sadık
                   D.  Fıtrat-ı Selime
                   E.  Akl-ı Selim


                   Akaid ilmi İslam inanç esasları olarak belirlenen altı iman esasını inceler.
                5-  Yukarıdaki cümlede akaid ilminin hangi yönüne işaret edilmiştir?

                   A.  Tanım     B.  Yöntem    C.  Konu      D.  Kaynak   E.  Amaç



             C     Aşağıdaki boşlukları verilen kelimelerle doldurunuz.


                                                ( aslü’l usûl - fıtrat - akaid )

                1-  İnsanın doğuştan sahip olduğu dine yönelme ve Allah’ın (c.c) varlığını bulabilme kabili-
                   yetine …………………… denir.
                2-  Allah’a (c.c) iman esasına iman esaslarının ilki ve temeli olduğu için …………………… adı
                   verilir.

                3-  İman esaslarından, tartışmaya girmeden, sadece Kur’an ve hadislerde yer alan bilgileri
                   aktarmak suretiyle bahseden ilmin adı ……………………dir.


              D    Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız.


                1-  (.....) İslam akaidi insanın gönlüne olduğu kadar aklına da hitap eder ve ikna edici akli
                   delillere dayanır.

                2-  (.....) Hz. Âdem’den Peygamberimize (s.a.v) kadar gönderilen dinlerin içeriğinde hiçbir
                   konuda farklılık yoktur.
                3-  (.....) Amelî ve ahlâkî hükümler, hiçbir yönüyle akaid ve kelamın ilgi konusu değildir.

                4-  (.....) Ahiret ve meleklere imanın her ikisi de gayb konusu olduğu ve bunlar hakkında
                   ancak nassa dayanarak bilgi sahibi olunabileceği için bu ikisine sem’iyyât denilmiştir.
                5-  (.....) Peygamber de kendi düşüncesiyle bazı itikadî hükümler koyabilir.




             24
   9   10   11   12   13   14   15