Page 43 - Tefsir Okumaları 4. Ünite
P. 43

4. ÜNİTE




               Ahzâb Suresi 59.Ayet                          Meal:

                                                      َ
             َينِنْدُي َينِنِمْؤمْلٱ ِءآسِنَو  َ كِتاَنَبَو  َ كِجاَوْزَلأ لُق يِبَّنلٱ اَهُّيأٰي   Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü-
                           َ
                      ُ
                                               ُّ
                                  َ
                               َ
                َنْيَذْؤُي َاَف َنْفرْعُي نأ  َنْدأ  َ كِلٰذ َّنِهِبيِباج نِم َّنِهيَلَع  minlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları
                                            َ
                                              َ
                                ٰ
                                                     ْ
                          َ
                                                                               ًايِحَّر ًاروُفَغ ُهَّللٱ َناَكَو  zaman)  dış  örtülerini  üzerlerine  almalarını  söyle.
                                                          Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli
                                                          olan budur. Allah (c.c.), bağışlayandır, esirgeyen-
                                                          dir.
               Câmiü’l-Beyân an Te’vili Ay’il-Kur’an
               Rivayet tefsirlerinin genel özelliklerine uygun olarak, ayeti tefsir ederken konuyla ilgili riva-
            yetler naklediliyor.

               Tesettürün uygulanma şekliyle ilgili görüşleri ortaya koyuyor.

               Tesettürün mümine hanımlara sağladığı faydaları ifade ediyor.
               Tefsîrü’l-Kur’ani’l-Azîm


               Camiu’l-Beyan’da olduğu gibi konuyla ilgili rivayetler nakledilerek ayet tefsir ediliyor.

               Tesettürün uygulanma şekliyle ilgili görüşler ortaya konuyor.

               Envaru’t-Tenzil ve Esraru’t-Tevil


               Dirayet tefsirlerinin genel özelliklerine uygun olarak Arapça’nın dil incelikleriyle ilgili bir açık-
            lama yapılıyor ve ْنــِم harf-i cerinin teb’id (kısmilik) ifade ettiğini belirtiliyor.

               Konuyla ilgili herhangi bir rivayet aktarılmadan ayet, müfessirin kendi kanaatleri doğrultu-

            sunda tefsir ediliyor.


               Safvetü’t-Tefâsîr
                                                            نهنساحم ترسي يذلا ، عساولا بابلجلا نسبلي نهل لق ...’


                                             ، ةيلهاجلا ءاسن تافص نع نهزييمو ، ءوسلا ةنسلأ نهنع عفديو ، نهتنيزو

                نأ ةجاح في نهتويب نم نجرخ اذإ يننمؤلما ءاسن هللا رمأ : ةيلآا هذه في لاق هنا سابع نبا نع : يبرطلا ىور
                                                      ،  ةدحاو انيع نيدبيو بيباجلاب نهسوءر قوف نم نههوجو ينطغي

                  نم نهيلع ينندي [ لجو زع هللا لوق نع نيالسلا ةديبع تلأس : لاق نييس نب دمحم نع يثك نبا ىورو

                                                                                       ’.ىسريلا هنيع زربأو ، هسأرو ههجو ىطغف ] نهبيباج

                Hem dirayet tefsirlerinde olduğu gibi müfessirin kendi kanaatleri ifade ediliyor hem de riva-

            yet tefsirlerinde olduğu gibi konuyla ilgili rivayetler paylaşılıyor.

               Tesettürün nasıl uygulanacağı ile ilgili Taberi ve İbn Kesir’den birer rivayet naklediliyor..





                                                           229
   38   39   40   41   42   43   44   45   46