Page 28 - Tefsir 2. Ünite
P. 28
TEFSİR 2. ÜNİTE
10. Tefsire olan ihtiyacın sebepleri aşağıdakilerden hangisi olamaz?
A) Kur’an’ın tefsirinin Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ahirete irtihal etmesi ile başlaması
B) Ayetlerin doğru anlaşılması için ayetlerdeki kelime ve kavramların tahlili
C) Kur’an’da mecaz, kinaye, teşbih gibi edebi sanatların anlaşılma ihtiyacı
D) Güneş, Ay gibi gök cisimleri, göklerin ve yerin yaratılması, alemin ve dünyanın düzenini an-
lama
E) Kur’an’ın evrensel mesajını diğer insanlara ulaştırmak
C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü/sözcükleri yazınız.
11. Hz. Peygamber'in Kur’an’ı açıklayıcı söz ve davranışlarını inceleyen ilim dalı
Hz. Peygam- ..................................................
ber
Boşlukları Dolduralım tevil 12. Tefsir ilmi, kıssalarda verilen bazı tarihi bilgilerin doğru anlaşılması için
…………..……………… den faydalanır.
hadis ilmi
13. Bir ayetin asıl anlamına ulaşmak için muhtemel anlamlarından birini tercih
dil ilimleri
edip yorumlamaya …………….....................… denir.
İslam tarihi
tercüme 14. Tefsir ilmi, Kur’an lafızlarının anlamları ve kullanımlarını açıklamak için ......
........................................... faydalanır.
D. Aşağıdaki cümlelerin başına ifade doğru ise (D), yanlış ise (Y) yazınız.
(.....) 15. Alay etmek ve kötü lakap takmak ahlaki bir zaafiyet değildir.
16. “Siccîl”; taşlaşmış çamur, pişkin tuğla demektir. O taşlar, Ebrehe ordusundan kimin başına
(.....) isabet ederse onu hemen öldürüyordu. Sürüler halinde gelen kuşlar, Ebrehe ordusunun üzeri-
ne pişmiş taşlar atarak onları yok etmiştir.
17. Vücuh ve nezair ilmi dikkate alınmadığında söz konusu kelimelerin yer aldığı ayetlerin ma-
(.....)
nalarını doğru bir şekilde anlamak mümkün olabilir.
18. Tefsir yapmada gerekli olan “Ulumu’l-Kur’an” bilgilerini dikkate almamak doğru bir
(.....)
yöntemdir.
19. İnsanların dünya ve ahiret mutluluğunu gaye edinen Kur’an-ı Kerim, itikadi, ahlaki ve hu-
(.....)
kuki alanlarda insanlığa yol gösteren bilgi ve ölçüler sunar.
58