Page 20 - Tefsir 1. Ünite
P. 20
TEFSİR 1. ÜNİTE
10. ‘’Ahiret inancı adâletin, doğruluğun, dürüstlüğün iyilik ve güzelliğini; zulmün, haksızlığın
ve her türlü kötülüğün de çirkinliğini, fertlerin gö nüllerine yerleştirerek insanlar arasındaki
ilişkileri olumlu şekilde geliş tirdiği gibi, milletler ve toplumlar arasındaki bağların sağ lam bir
hale gelmesini de temin etmektedir.’’
Buna göre aşağıdakilerden hangisi ahiret inancının sağladığı faydalardan değildir?
A) Toplumsal ilişkilere fayda sağladığı
B) Adalet ve iyiliğe katkı sağladığı
C) Kötülükleri önlediği
D) Hayalcilikle toplumu oyaladığı
E) Milletleri yakınlaştırdığı
C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü/sözcükleri yazınız.
11. Hz. Peygamber'in her Ramazan ayında Kur’an’ı Cebrail (a.s.) ile karşılıklı
okumalarına …………………….denir.
Yahudiler ve
Boşlukları dolduralım mukabele, esas alınmıştır.
12. Kur’an-ı Kerim’in çoğaltılmasında ihtilafa düşüldüğünde ……………….lehçesi
Hristiyanlar,
13. Kur’an’ı çoğaltma işlemine ………….. denir.
Kureyş,
14. Baştaki beş ayeti Hz. Peygamber’e indirilen ilk ayetler olduğu için bu sure ilk
istinsah,
inen sure olarak nitelendirilir. Sure adını ikinci ayetteki …..…... kelimesinden alır.
Alak
15. Adî b. Hâtim Hz. Peygamber’e gazaba uğrayanlarla sapanların kimler oldu-
ğunu sormuş o da “……………………..............dır.” buyurmuştur.
D. Aşağıdaki cümlelerin başına ifade doğru ise (D), yanlış ise (Y) yazınız.
16. Kur’an, Yüca Allah’ın Hz. Muhammed’e (s.a.v.) Cebrâil (a.s.) aracılığıyla indirdiği, mus haflara
(.....)
yazılan, mütevâtir bir yolla nakledilen ve okunmasıyla ibadet edi len ilahi sözlerdir.
(.....) 17. Kur’an-ı Kerim 612 yılında Mekke’de vahyedilmeye başlanmıştır.
18. Resûlullah’a gelen vahye dair ilk işaretler uy kuda gördüğü sadık rüyadır. O sırada gördüğü
(.....)
bir rüya sabah aydınlığı gibi ortaya çıkardı.
19. Her sene Ramazan ayında Allah Resûlü kendisine o yıl içinde gönderilen ayetleri Cebrâil’e
(.....)
okuyordu. Buna karşılaştırma denilmektedir.
20. Muttaki; kendisini günaha götüren şeylerden koruyup Allah’ın (c.c.) emir ve yasaklarına
(.....)
karşı gelmekten sakınan kimse demektir.
30