Page 23 - 12. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 3. Ünite
P. 23

84
                                             Peygamberimiz ve Toplumsal Değişim


               belirttikten sonra, Uhud’da şehit olduğu gün onu saracak bir kefen bulamadıklarını, bedenini hır-
               kasıyla örtmeye çalıştıklarında başına çekince ayaklarının, ayaklarına çekince başının açıldığını,
               sonunda başını örttüklerini, ayaklarının üstüne de kokulu bir ot demeti koyduklarını söylemiştir.

                   Mus’ab b. Umeyr (r.a.), İslam’ın ilk muallimi ve ilk sancaktarıdır. Uhud şehitliğinde, şehitliğin
               ortasında siyah taşlarla çevrili küçük bölmede Hz. Hamza (r.a) ile yan yana yatmaktadır. 61

               7. Hadisten Hayata





                       َ
                      ْ َ ُ ّٰ  َّ  َ  ّٰ    ُ َ  َ  َ  َ  ْ  َ  ْ  َ  ٌ َ َ  َ  ْ  َ َ َ َ َ ْ َ
                     ِهيلع للا لص ِللا لوسر ع بارعلأا نِم سان مِدق تلاق ةشئع  نع
                                          ِ
                                                     ِ
                                                                                      ِ
                                                                                      َ
                                             َ
                                                         َ
                      ُ َ ُ َ ّٰ َ َّ  ٰ ُ َ     ْ َ َ  ُ َ  ْ ُ َ ْ َ  َ  ُ  ّ َ ُ  َ  ُ َ َّ
                        ّ
                                                                                          َ َ َ
                     .لبقنام ِللاو انِكل اولاقف .معن اولاقف مكنايب ِ ص نولبقت أ  اولاقف ملسو
                                                                            ِ
                       ِ
                                                     َ
                                                                َ
                                                         َّ
                      ُ ُ ْ َ َ ّٰ َ َ ْ        ُ ْ َ َ َ َ ْ َ ُ ّٰ     ّٰ  َ  ّٰ  ُ  ُ َ  َ َ
                                                                                            َ
                                َ ُ
                      مكنِم عزن للا نك نِٕا كِلمأو ملسو ِهيلع للا لص ِللا لوسر لاقف
                                                       َ ْ
                                                        َ َّ
                                                       ةحرلا
                                        Hz. Aişe (r.a.) şöyle rivayet etmiştir:
                      Bir defasında bedevilerden bir grup insan Rasûlullah’ın (s.a.v.) huzuruna
                   gelmişlerdi. Bunlar bir münasebetle: Sizler çocuklarınızı öper (sever) misiniz?
                    dediler. Sahabiler: Evet dediler. Bedeviler: Fakat Allah'a yemin olsun ki bizler
                    öpüp okşamayız dediler. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.): "Eğer Allah (c.c.)
                   sizin gönüllerinizden rahmet ve şefkati çekip çıkarmış ise ben ne yapabilirim."
                                                     buyurdu.
                                                 (Müslim, Fedâil, 64.)





                   Hadiste Cahiliye örf ve adetlerinin ortadan kaldırılması, yaratılışa uygun davranılması anlatıl-
               maktadır. Cahiliye Dönemi, merhametin (acımanın) ortadan kalktığı bir dönemdir. Bu dönemde
               Allah (c.c.), peygamberleri aracılığıyla gönderdiği tevhit inancını yeniden inşa etmek, insanlığı
               bu cehaletten kurtarmak için Hz. Peygamber’i (s.a.v.) tüm insanlığa rahmet olarak göndermiştir.

                   Yüce Allah, tevhit inancının son peygamberi Hz. Muhammed (s.a.v.) elçiliği ile insanca ya-
               şanması, verdiği nimetlerden tüm insanların hak, adalet, sevgi, saygı çerçevesinde yararlanması
               için hükümlerini açıklamıştır. Kur’an’da bildirilen bu hükümleri Hz. Peygamber (s.a.v), önce kendi
               yaşayarak insanlara örnek olmuş ve tebliğ etmiştir.
                   Hz. Peygamber (s.a.v.) İslam dininin, tüm insanlığın huzurlu ve mutlu bir yaşam sürdürebil-
               mesi için Allah’ın (c.c.) buyurduğu son ilahi din olduğunu bildirmiştir. O, insanlara Allah'ın (c.c.)
               hükümlerine teslim olup yaşadıklarında huzura kavuşacaklarını; İslam'ın hükümlerine uymadık-
               larında ise dünya ve ahiret hayatında sıkıntıya düşeceklerini hadis-i şeriflerinde vurgulamıştır.

               61. M. Şerafettin Kalay, Örnek Nesil, C 1, s. 105-115.
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28