Page 20 - 10. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 3. Ünite
P. 20
ÜÇÜNCÜ ÜNİTE
Hz. Ö� mer (r.a.), Müslüman olduktan sonra İ�slam ahlakı ile donandı. Ö� rnek bir insan, rehber bir
Müslüman oldu.
Hz. Ö� mer (r.a.) görüşlerini açık bir şekilde ortaya koyardı. Hatır ve gönül ilişkisine bak-
madan fikrini söylerdi. Hakkında açık hüküm olmayan meselelerde, görüşlerini Peygamber
Efendimizle (s.a.v.) paylaşırdı. İ�sabetli görüşleri dolayısıyla Resul-i Ekrem kendisiyle birçok
konuda istişare ederdi.
Karşılaştıralım
Hz. Ö� mer’in (r.a.) Müslüman olmadan önceki ve sonraki davranışlarını karşılaştırınız.
Müslüman olmadan önce Müslüman olduktan sonra
Hz. Ö� mer (r.a.) ile Hz. Ebu Bekir (r.a.) “şeyhayn” diye anılmıştır. Bazı fakih sahabiler
onların ittifak ettikleri hususları diğer görüşlere tercih etmiştir. Resul-i Ekrem onun hakkında,
“Allah, gerçeği Ömer’in lisanı ve kalbi üzere yarattı.”, “Allah’ın emirleri konusunda ümmetimin en
76
kuvvetlisi Ömer’dir.” ve “Muhakkak ki şeytan senden korkar, ya Ömer!” demiştir.
Bilgi Kutusu
Hz. Ö� mer’in (r.a.) bazı görüşlerinin nazil olan ayetlerle teyit edildiği görülmektedir.
‘Muvafakat-ı Ömer’ denilen bu ayetler arasında; içkinin kesin biçimde haram kılınması
(Maide suresi, 90 ve 91. ayetler.), Hz. Peygamber’in evine gelen kimselerle hanımlarının per-
de arkasından konuşmasının daha uygun olacağı (Ahzâb suresi 53. ayet), Kâbe’deki Makam-ı
İ�brahim’in namazgâh kabul edilmesi (Bakara suresi 125. ayet) ve münafıkların reisi Abdullah
b. Ü� bey b. Selûl’ün cenaze namazının kılınmaması gerektiği (Tevbe suresi 84. ayet) gibi husus-
lar örnek olarak zikredilebilir.
76 Mustafa Fayda, “Ö� mer md.”, TDV İ�slam Ansiklopedisi, C 34, s. 46.
86