Page 13 - Hadis Metinleri 2. Ünite
P. 13
2. ÜNİTE
مَّلسو ِهيَلع ّٰ للا ىَّلص ِ ّٰ للا َ لوسر َّ نأ هنع ّٰ للا ي ِ ضر ٍ كِلام نب سَنأ يِنَثدح َ لاَق يِرهزلا نع -3
َ
َ
ِّ ْ ُّ
َ َ َ ْ َ ُ َ ُ َ ُ ْ َ ُ َ َ َ ُ ْ ُ َّ َ ِ َ
َ
رجهي ْ نأ مِلسمِل ُّ ل ِ حي َلو اًناوخِإ ِ ّٰ للا دابِع اوُنوُكو اوربادت َلو اودساحت َلو اوض َ غابت َل “ : َ لاَق
ُ
َ َ
ْ
َ
َ
ُ
َ
ُ َ
َ َ
َ
َ
َ
َ
َ ُ ْ َ
َ
َ
ٍ ْ ُ
َ
َ
َ
”. مايأ ِةَثَلَث َ قوَف هاخأ َ
َ
ْ ُ
َّ
ez-Zührî diyor ki: Enes (r.a), Rasûlullah’ın (s.a.v) “Birbirinize kin ve düşmanlık beslemeyin, birbirinize
haset etmeyin, birbirinize sırt çevirmeyin. Ey Allah’ın kulları, kardeşler olun! Bir Müslüman’ın üç günden
fazla kardeşine küs durması helal olmaz.” dediğini haber verdi.
22
DEĞERLENDİRELİM
Müminin imanını kemale erdiren özellikler farklı hadislerde zikredilmiştir. Her mümin, imanını
olgunlaştıracak bu özellikleri Hz. Peygamber’in (s.a.v) hadislerinde bulur.
Günümüzde insanların daha çok ihtiyaç duydukları konulara değinen hadislerden örnekler
bularak sınıfta değerlendiriniz.
DÜŞÜNELİM
...................
......................... ...................
............................. .........................
........................... .............................
....... ...........................
.......
“Gerçekten müminler
kurtuluşa ermiştir. Onlar ki
Namazlarını hak- namazlarında huşu içindedirler. ...................
kıyla kılarlar. Boş ve yararsız şeylerden yüz çe- .........................
virirler. Zekâtı verirler. Ve iffetlerini
korurlar.” .............................
(Mü’minûn suresi, 1-5. ayetler.) ...........................
Yukarıdaki ayeti inceleyip kâmil bir .......
müminde olması gereken özel-
likleri yazınız.
Açıklama
İlk hadisin başka bir tarikinde, “Yahudi veya Hıristiyan olarak tekrar küfre dönmekten” şeklinde ilave
bir bilgi de mevcuttur. İmanın tadının ibadetlerden lezzet duymak, Allah ve Rasûlü’nü razı edebilmek için
(gerektiğinde) sıkıntılara katlanmak ve bunu dünya nimetlerine tercih etmek şeklinde tezahür edeceği ifa-
de edilir. İbadet, iman edilen hakikatlerin bedenen hayata geçirilmesi demektir.
22 Buhârî, Edeb, 57; Müslim, Birr, 23.
33