Page 23 - Tefsir Okumaları 1. Ünite
P. 23
1. ÜNİTE
BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ?
Kur’an-ı Kerim, Tevrat ve İncil’in tahrif edildiğini şöyle haber verir:
“Yazıklar olsun şu kimselere ki kitabı kendi elleriyle yazarlar, sonra da küçük bir dünya
menfaati için: Bu Allah (c.c.) tarafından gönderilmiştir! derler. Yazıklar olsun elleriyle yaz-
dıkları yüzünden onlara, yazıklar olsun kazandıkları yüzünden onlara!”
(Bakara suresi, 79. ayet)
“Ehl-i kitap’tan bir kısmı; aslında kitapta olmadığı hâlde, sizin kitapta öyle olduğunu
sanmanız için kitabı okurken dillerini eğip büker, başka manaya gelecek şekilde kelimele-
rin vurgu ve okunuşunu değiştirirler. Sonra bu yaptıklarını, asla Allah (c.c.) katından olma-
dığı hâlde: Bunlar, elbette Allah (c.c.) katındandır, diye takdim ederler. Hayır onlar, Allah
hakkında bile bile yalan söylemektedirler.”
(Al-i İmran suresi, 78. ayet)
Kur’an-ı Kerim, Tevrat ve İncil’in tahrif edilmesi sebebiyle, bu kitaplara karşı insanlar
arasında oluşan güvensizliğin kendisine karşı da oluşmaması için daha ilk ayetlerinde kendi
muhataplarına bu konuda şöyle garanti vermektedir:
“Elif. Lâm. Mîm. Kendisinde hiçbir şüphe bulunmayan şu yüce Kitap, müttakîler için
bir yol göstericidir.” 55
Ayetin açık ifadesine göre, Kur’an-ı Kerim’in gerek Allah (c.c.) katından geldiğinde, gerek
bozulmadan günümüze ulaştığında, gerekse ifade ettiği bilgiler ve verdiği haberlerin doğruluğunda
hiçbir şüphe bulunmamaktadır.
Şu ayet-i kerime ise Kur’an-ı Kerim’in korunmasının Yüce Allah’ın (c.c.) garantisi altında
olduğunu kesin ifadelerle haber verip müjdeler:
“Şüphesiz ki bu Zikr’i biz indirdik; onu muhafaza edecek olan da elbette biziz.” 56
Ayete şu mana verilmiştir: “Biz Kur’an’dan olmayan herhangi bir şeyin ona karışmasına,
veyahut onda olan herhangi bir şeyin ondan eksilmesine engel oluruz. Ondaki herhangi bir hük-
mün eksilmesine razı olmayız ve müsaade etmeyiz.” 57
Bu hâliyle Kur’an-ı Kerim, kendisinden sonra da bir vahiy gönderilmeyeceği için Yüce Al-
lah’ın (c.c.) dinini temsil eden yegâne kitap konumundadır.
3. Kur’an-ı Kerim’in önceki vahiyler üzerinde doğrulayıcı ve gözetleyici olması:
Kur’an-ı Kerim’in evrensel bir kitap olmasının gereklerinden biri de onun Tevrat ve İncil
başta olmak üzere önceki kitaplar üzerinde doğrulayıcı ve gözetleyici bir mevkide bulunmasıdır.
Kendisinde hiçbir tahrif olmayan Kur’an bu hâliyle, muharref Tevrat ve İncil’de mevcut olan ancak
55 Bakara suresi, 1-2. ayetler.
56 Hicr suresi, 9. ayet.
57 Taberi, C 14, s. 11.
31