Page 10 - AİHL Temel Dini Bigiler 3. Ünite
P. 10

3. ÜNİTE



              OKUMA PARÇASI

                                                                                        37
          Ebû  Saîd  Sa ` d  İbni  Mâlik  İbni  Sinân   dolayı  Allah’ın  (c.c.)  övgüsünü  kazandı ve  Allah  (c.c.)
          el-Hudrî  radıyallahu  anh’den  rivayet   onu ateşten kurtardı. 38
          edildiğine  göre  Resûlullah  sallallahu
          aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:            Kul her hâlinde Yüce Allah’a teslimiyet göstermeli-
          “Vaktiyle doksan dokuz kişiyi öldürmüş   dir. Başına gelen musibetlere sabırla teslîmiyet göste-
          bir adam vardı. Bu zât yeryüzünde en   renler Kur’ân tarafından şöyle müjdelenmiştir: “Andol-
          büyük âlimin kim olduğunu soruşturdu.   sun ki sizi biraz korku ve açlık; mallardan, canlardan
          Ona bir râhibi gösterdiler.            ve ürünlerden biraz azaltma (fakirlik) ile deneriz. (Ey
          Bu adam râhibe giderek:                Peygamber!) Sabredenleri müjdele! O sabredenler ki
          - Doksan dokuz adam öldürdüm. Tövbe    kendilerine  bir  bela  geldiği  zaman,  ‘Doğrusu  biz  Al-
          etsem kabul olur mu? diye sordu.       lah’a  aidiz ve  muhakkak  O’na  döneceğiz’  derler.  İşte
          Râhip:                                 Rablerinin nimetleri ve lütfu onlar içindir ve doğru yol
          -  Hayır,  kabul  olmaz,  deyince  onu  da   üzerinde bulunanlar da onlardır.” 39
          öldürdü. Böylece öldürdüğü adamların
          sayısını  yüze  tamamladı.  Sonra  yine
          yeryüzünde en büyük âlimin kim oldu-       Tövbe
          ğunu soruşturdu. Ona bir âlimi tavsiye
          ettiler. Onun yanına giderek:              Allah’a (c.c.) karşı vazifelerimizden biri de hata yap-
          - Yüz kişiyi öldürdüğünü söyledi; tövbe-  tığımızda,  O’ndan  af  dilemektir.  Tövbe,  pişman  olarak
          sinin kabul olup olmayacağını sordu.   yaptıklarından dönmek anlamına gelir. Dinî terim olarak
          Âlim:                                  kişinin kötü davranışlardan vazgeçmesi ve iyi davranış-
          -  Elbette  kabul  olur.  İnsanla  tövbe   lara  dönmesidir.  Tövbede  kişinin  iradesini  kullanması
          arasına kim girebilir ki! Sen falan yere   çok  önemlidir.  Tövbe  doğru  olanı  seçmek,  bütün  yan-
          git.  Orada  Allah  Teâlâ’ya  ibadet  eden   lışlardan uzak durmak demektir. Tövbe eden kimse kö-
          insanlar  var.  Sen  de  onlarla  birlikte   tülüğü terkederek “et-Tevvâb” olana döner. Allah Teâlâ,
          Allah’a  ibadet  et.  Sakın  memleketine   et-Tevvâb  isminin  gereği  kendisine  döneni  bağışlayan,
          dönme. Zira orası fena bir yerdir, dedi.  huzuruna alan ve onu affedendir. Allah’ın (c.c.) tövbemi-
          Adam, denilen yere gitmek üzere yola   zi kabul etmesi için herhangi bir aracıya ihtiyaç yoktur.
          çıktı. Yarı yola varınca eceli yetti.  Tövbe yalnız Allah’a  (c.c.) yapılır. Allah  (c.c.),  Kur’an’da
                                                                                           40
          Rahmet melekleriyle azap melekleri o   çok tövbe edenleri sevdiğini bildirmektedir.
          adamı kimin alıp götüreceği konusun-       Tövbe bizim kurtuluş için tek çaremizdir. Allah (c.c.)
          da tartışmaya başladılar.              bizim tövbe etmemizi isteyerek, kurtuluşa çağırmakta-
          Rahmet melekleri:                      dır: “... Ey inananlar (mü’minler) hepiniz Allah’a tevbe
          - O adam tövbe ederek ve kalbiyle Al-  edin ki, korktuğunuzdan emin olup, umduğunuza ka-
          lah’a yönelerek yola düştü, dediler.   vuşasınız”
                                                            41
          Azap melekleri ise:
          - O adam hayatında hiç iyilik yapmadı      Günah  işleyen  kimse,  şeytan  ve  nefsinin  isteğine
          ki, dediler.                           boyun eğdiği için tövbe ettiği zaman onların esaretinden
          Bu sırada insan kılığına girmiş bir me-  kurtularak, gerçek hürriyetine kavuşur. Allah’a (c.c.) töv-
          lek çıkageldi. Melekler onu aralarında   be etmek, geçmişte işlenen günahlardan dolayı pişman
          hakem tayin ettiler.                   olup terk etmektir. Kur’an-ı Kerim’de bu durum şöyle ifa-
          Hakem olan melek:                      de edilmektedir: “Onlar fena birşey yaptıklarında veya
          - Geldiği yerle gittiği yeri ölçün. Hangi-  kendilerine zulmettiklerinde Allah’ı anarlar, günahla-
          sine daha yakınsa, adam o tarafa aittir,   rının bağışlanmasını dilerler. Günahları Allah’tan baş-
          dedi.                                  ka bağışlayan kim vardır. Onlar yaptıklarında bile bile
                                                               42
          Melekler  iki  mesâfeyi  de  ölçtüler.  Git-  direnmezler.”
          mek istediği yerin daha yakın olduğunu   37.   bk. Bakara suresi, 130, 131. ayetler.
          gördüler.  Bunun  üzerine  onu  rahmet   38.   bk. Enbiyâ suresi, 69. ayet.
          melekleri alıp götürdü.                39.   Bakara suresi, 154-157. ayetler.
                                                 40.   bk. Bakara suresi, 222. ayet.
            Buhârî, Enbiyâ 54; Müslim, Tevbe 46,   41.    Nûr suresi, 31. ayet.
                                        47, 48   42.   Âl-i İmrân suresi, 135. ayet.


                                                      82
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15