Page 23 - Hitabet ve Mesleki Uygulama 1. Ünite
P. 23

9. Aşağıdakilerden hangisi din görevlisinin sorumluluklarını yerine getirirken dikkat etmesi
          gereken özelliklerinden biri değildir?


            A) Kendini ve hedef kitleyi iyi tanımalıdır.
            B) Temsil gücüne sahip olmalıdır.
            C) Meslektaşlarıyla işbirliğine önem vermelidir.
            D) Muhataplarına yaklaşmada resmi davranmalıdır.
            E) İletişim becerilerine sahip olmalıdır.




                     C. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanı “D”, yanlış olanı “Y” ile işaretleyiniz.

                              Duygu ve düşüncelerin anlaşılmasında cümleler değil, beden dili esastır.

          Doğru mu?           İrşat, hakkı ve hakikati anlatmak, İslam esaslarını öğretmektir.
              (D)
                              Din hizmeti, dinî konularda kişilerin ve toplumun ihtiyacı olan ve onlara yararlı
           Yanlış mı?        olacak işlerin yapılmasıdır.
              (Y)
                              Din hizmetlerini zorlaştıran ve engelleyen sorunların hepsi cemaatten kay-
                             naklanır.

                              Din  görevlisinin  iyi  hizmet  verebilmesi,  hizmet  verilecek  birey  ve  toplumu
                             yani hedef kitleyi iyi tanımasına bağlıdır.




             Ç. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri verilen ifadelerden uygun olanları ile doldurunuz.



                 İmam          Din hizmetleri ile ilgili görevleri yerine getirenlere ………….. …………. denir.
                 müezzin
                 hatip        ve …….., ezan okuyana …………, topluluk karşısında etkili ve güzel konuşana ise
                               Cemaatle kılınan namazlarda kendisine uyulan kişiye …….., yapılan bu göre-

            Boşlukları   dolduralım imamlık  …………. denir.
                 din
                 görevlisi
                 Diyanet
                               Ülkemizde din hizmetlerini ………… ………….. …………. yürütmektedir.
                 İşleri Baş-
                 kanlığı
                 iletişim      Bilgi, düşünce, duygu, tutum ve davranış biçimlerinin, bir insandan diğerine
                 tebliğ       aktarılması sürecine ……………. denir.












                                                       33
   18   19   20   21   22   23   24   25