Page 3 - Hadis 2. Ünite
P. 3

SÜNNETİN KONUMU





            kaldırır. Bu durum, hem Kur’an’ın son kitap
            olması hem de önceki kitapların tahrif edil-             ِ            ِ
                                                                                 ّ
            miş olması sebebiyledir.                            نيِرذنمو نيِرشبم لسر
                                                                                      ً
                                                                                            ُّ
                                                                َ
                                                                        ُ َ َ
                                                                                    ُّ
                                                                                         ُ
                                                                                   َ
               “Kur'an-ı Kerim’i sana, gerçeğin ta ken-                  ِ    ِ            ِ
                                                                   َ
                                                                                َ ُ َّ َ
            disi ve önceki ilahî kitapları doğrulayıcı ola-     ىلع سانلل نوكي لئل
                                                                            َّ
                                                                    َ
                                                                                      َ
            rak parça parça indiren Allah’tır. Tevrat ve                                ِ
                                                                                        ّٰ
                                                                                ٌ
            İncil’i de O indirmiştir.”                        ...  ِ لسرلا دعب ةجح للا
                                   4
                                                                           َ
                                                                             ْ َ َّ ُ
                                                                     ُ ُّ
               Bütün  peygamberlerde  müşterek  olan               “Müjdeleyiciler ve uyarıcılar
            birtakım özellikler vardır. Bunların başlıcala-     olarak peygamberler gönderdik ki,
            rı şunlardır: Vahiy almak ve Allah’tan (c.c.)    peygamberlerden sonra insanların Allah’a
            aldığı bu vahyi tebliğ etmek, Allah (c.c.) ta-        karşı bir bahaneleri olmasın...”
            rafından seçilmiş olmak, günah işlemekten                 (Nisa suresi, 165. ayet.)
            korunmuş olmak, beşerî niteliklere sahip ol-
            mak, doğru sözlü ve güvenilir olmak, mucize göstermek.
               İnsanlık alemine gönderilen bütün peygamberler beşer cinsi içinden seçilmiştir ve bu
            çok tabiîdir. Zira insan toplumuna Allah’tan (c.c.) aldığı emirleri tebliğ edecek, onlara doğru
            yolu gösterecek, kendilerine örnek olacak şahsın yine kendi içlerinden biri olması gerekir.
            Şu kadar var ki peygamberler, yukarıda sayılan niteliklerinden başka Allah (c.c.) katından
            gönderilen vahyi alırlar, dolayısıyla da Allah (c.c.) ile irtibat halindedirler. Bu onlar için çok
            önemli bir ayrıcalıktır.
               Kur'an-ı Kerim’de Peygamber Efendimize çok önemli bir yer verildiği görülmektedir. Yüce
            kitabımızın yüzlerce ayeti bize onu anlatır ve tanıtır. Allah Teâlâ bütün peygamberlerine ken-
            di adları ile hitap ederken, sadece Efendimize “Ey Resul”, “Ey Nebî” diye hitap eder. İslam
            âlimlerinden bir kısmı bu özel hitabı, Efendimizin diğer peygamberlere olan üstünlüğüne de-
            lil sayarlar ve onlara göre bu durum peygamberler arasında bir derece farkının bulunduğunu
            da gösterir. Şimdi Kur'an-ı Kerim’in Resul-i Ekrem’i bize tanıtırken dikkatimizi çektiği ayetler-
            den sadece bir bölümünün anlamlarını vererek konuyu kavramaya ve anlamaya çalışacağız:

               Allah'ın (c.c.) Resulü bir beşerdir, fakat vahiy alan ve aldığı vahyi insanlara ulaştıran bir
            beşerdir.
               “De ki: “Ben de sizin gibi bir insanım. Ancak bana sizin ilâhınızın tek bir ilâh olduğu
            vahyedilmektedir.”  “Muhammed yalnızca bir peygamberdir. Ondan önce de pek çok pey-
                               5
            gamber gelip geçmiştir.” 6
               Sadece birkaçına işaret ettiğimiz Kur’an ayetleri Peygamber Efendimizin (s.a.v.) konumu-
            nu belirleyici niteliktedir.

               Bu  belirlemeden  sonra  Allah  Teâlâ  inananlara  Peygambere  karşı  görevlerini  hatırlatır.
            Bunların başında Peygambere iman gelmektedir:
               “Allah'a, Peygamberine ve indirdiğimiz nura (Kur’an’a) iman ediniz.”
                                                                                  7
            4 Âl-i İmrân suresi, 3. ayet.
            5 Kehf suresi, 110. ayet.
            6 Âl-i İmrân suresi, 144. ayet.
            7 Tegâbün suresi, 8. ayet.

                                                       39
   1   2   3   4   5   6   7   8