Page 62 - Fıkıh 4. Ünite
P. 62

FIKIH



                                                   Peygamberimiz belli günlerde nafile oruç tutmuş ve
                                               ümmetini de nafile oruç tutmaya teşvik etmiştir. Nafile
                                               oruçlarda kuşluk vaktine kadar niyet edilebilir. Günü belli
                                               olan nafile oruçlar şunlardır:
                                                   •  Her hafta pazartesi ve perşembe günleri oruç
                                                     tutmak,
                                                   •  Ayda üç gün, özellikle kamerî ayların 13, 14 ve 15.
                Oruç,  sevabı en  fazla  olan        günleri oruç tutmak,
             ibadetlerdendir. Bir Hadis-i
             Kudsi’de Yüce Allah (c.c.) şöyle      •  Muharrem ayında özellikle aşure günü ve civarın-
             buyurur:                                da oruç tutmak,

                “Her bir iyilik için on            •  Recep ve Şaban ayının bir kısmında oruç tutmak,
             mislinden yedi yüz misline            •  Zilhicce ayının ilk günlerinde ve (hacda olmayanlar
             kadar karşılık vardır. Fakat oruç       için) özellikle Arefe gününde oruç tutmak,
             başkadır.  Çünkü oruç benim
             içindir, onun karşılığını ben         •  Davud'un (a.s.) tuttuğu gibi bir gün tutup bir gün
             vereceğim...”                           tutmamak (Savm-ı Davud).

                        (Müslim, Sıyâm, 164)      Kaza borcu olan kişi, nafile bir orucu tutmak yerine,
                                               önceliği  kaza  borcuna  vermelidir.  Günü  belli  olan  ve
                                               burada zikredilen nafile oruçlar, kaza borcu olsa bile
                                               Hanefi mezhebine göre tutulabilir. Şâfii mezhebine göre
                                               ise zimmetinde Ramazan orucunun kazası bulunan
                                               kişinin kaza orucunu tutmadan nafile oruç tutması
                                               mekruh görülmüştür.









































                                                       124
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67