Page 34 - 12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1. Ünite
P. 34
İSLAM VE BİLİM 1. Ünite
Sure daha sonra insanlara şükretmeleri için Allah’ın (c.c.) nimetlerini zikretmekte,
şeytanın vesveselerinden sakındırmakta, kâinattaki hadiselerden dirilişe delâlet eden yağmurun
indirilmesi, ekin ve meyvelerin yetiştirilmesi, insanın değişik merhaleler hâlinde yaratılması
gibi delillerden bahsetmektedir. Bu surede tuzlu denizin tatlı denizden ayrı tutulması, gece
ile gündüzün birbirini izlemesi, birinin diğeri içine girdirilmesi, Güneş ve Ay'ın insanın emrine
verilmesi, dağlar, insanlar, canlılar ve büyükbaş hayvanların değişik görüntüleri gibi akla hitap
eden örnekler verilerek ilmin ve âlimin Allah (c.c.) katındaki değerine dikkat çekilmektedir.
92
YAZALIM
Kur’an-ı Kerim’den evrenin yaratılışı, aklı kullanmak veya bilginin değeriyle ilgili ayetler
bularak yazınız.
27. ayette Allah’ın (c.c.) kâinat içerisinde ne kadar çeşitli varlıklar yarattığına işaret
olunmaktadır. Aynı toprak ve sudan farklı özelliklerde bitkilerin yaratılması, aynı tip ağaçlardan
farklı tat ve büyüklükteki meyvelerin var edilmesi, Allah’ın (c.c.)varlığının ve yaratmanın delili
olarak insanlara hatırlatılmaktadır. Bu vesileyle insanların bir kez daha düşünüp ibret almaları
istenmektedir.
28. ayette ise yine yaratma eylemine, özellikle hayvanların yaratılışına vurgu yapılmaktadır.
Daha sonra ise Allah’ın (c.c.) emrini terk etmek ve yasağını işlemekten sakınmak ve hakiki kul
olmak bakımından âlimlerin değeri açıklanmaktadır. Buna göre düşünen, tefekkür eden, ibret
alan âlimler ancak Allah’tan (c.c.) hakkıyla korkarlar ve bu anlamda Allah (c.c.) katında değerleri
elbette daha yücedir.
92 Vehbe Zuhayli, et-Tefsirü’l-Münir, C 11, s. 510.
43