Page 20 - 9. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 4. Ünite
P. 20
PEYGAMBERİMİZİN HAYATI
HAYDİ YAZALIM!
“Andolsun ki Allah, birçok yerde ve Huneyn Savaşı’nda size yardım etmişti. Hani
çokluğunuz size kendinizi beğendirmiş, fakat sizi hezimete uğramaktan kurtara-
mamıştı. Yeryüzü bütün genişliğine rağmen size dar gelmişti, sonunda gerisin geri
dönmüştünüz.”
(Tevbe suresi, 25. ayet.)
Ayet-i kerimeyi de göz önüne alarak gurura kapılmanın tehlikeleri hakkında
bir kompozisyon yazınız.
Hz. Peygamber kaçan düşmanın Taif’e sığınması üzerine ordusunu toparlayarak Mekke için
tehlike oluşturan Taif’i kuşattı. Yaklaşık bir ay boyunca kuşatmayı sürdüren İslam ordusu
mancınık gibi farklı teknikler kullanmasına rağmen Taif’in surlarını aşıp şehri fethedemedi.
Rahmet Elçisi, bu zorlu sürecin sonunda ashabıyla da istişare ederek kuşatmayı kaldırdı ve
“Allah’ım! Sakif’e hidayet nasip et, onları bize gönder.” diye dua etti. Bu duadan kısa bir müd-
det sonra Taifliler Müslüman olmak için Allah Resulüʼne
geldiler. 43
H a KELİME DAĞARCIĞI 3. Nifak ve Münafıklar
y i Medine’de Müslümanların toplumsal hayatta karşı kar-
m F Ehl-i kitap: Kur’an’da genellikle Yahudi-
ler ve Hıristiyanlar için kullanılan tabir. şıya kaldığı sorunların başında nifak hareketleri gelir.
Nifak, dine bir kapıdan girip diğer kapıdan çıkmak an-
Münafık: Küfrünü gizleyerek kendini
mümin gösteren kimse. lamına gelir. Bu sebeple inanmadığı hâlde Müslüman-
(bk. www.islamansiklopedisi.org.tr) larla dış görünüşte birlikte hareket eden ancak İslam’a
düşmanlığını gizleyenlere münafık denilmiştir.
44
Nifak: Bir kimsenin İslam’ı gerçekten
kabul etmediği hâlde Müslüman gibi Kur’an-ı Kerim’de münafık kelimesi hem Müslüman
görünmesi. olmadığı hâlde Allah’a (c.c.) ve ahiret gününe inandığını
(Dinî Terimler Sözlüğü, s. 281.) söyleyenler için hem de imanla küfür arasında gidip
gelen, şüphe içinde bocalayan ve imandan çok küfre
yakın olan insanlar için kullanılmıştır.
Münafıkların sahip oldukları ruh hâlini Kur’an benzet-
melerle şöyle anlatmıştır: “Onların (münafıkların) durumu, (karanlık gecede) bir ateş
yakan kimse misalidir. O ateş yanıp da etrafını aydınlattığı anda Allah, hemen onla-
rın aydınlığını giderir ve onları karanlıklar içinde bırakır; (artık hiçbir şeyi) görmezler.
Onlar sağırlar, dilsizler ve körlerdir. Bu sebeple onlar geri dönemezler. Yahut (onların
durumu), gökten sağanak hâlinde boşanan, içinde yoğun karanlıklar, gürültü ve yıldı-
rımlar bulunan yağmur (a tutulmuş kimselerin durumu) gibidir. O münafıklar yıldırım-
lardan gelecek ölüm korkusuyla parmaklarını kulaklarına tıkarlar. Hâlbuki Allah, kâfir-
43 İbn Sa’d, et-Tabakât, C 2, s.145-146; Tirmizî, Menâkıb, 74.
44 İbn Manzur, Lisanü’l-Arab, C 10, s. 359.
112

