Page 11 - 6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 3. Ünite
P. 11
Ünite -3-
İslam’a Davet Mektupları BİZANS
Peygamberimiz, Mekkelilerle
yapılan Hudeybiye Barış Antlaş-
ması’ndan sonra çevre kabile GASSANİLER SASANİLER
ve devletleri İslam’a davet etme-
ye karar verdi. Alâ b. Hadramî, iskenderiye
Dihye b. Halîfe el-Kelbî, Amr b. MISIR
Ümeyye gibi pek çok genç saha-
biyi Arap Yarımadası’nın dört bir Medine
tarafına elçi olarak görevlendirdi. YEMAME
Elçiler bu önemli görevi başarıyla Mekke
tamamladılar. Onların sayesinde
çok sayıda insan İslam ile şeref-
lendi ve İslam dini geniş bir alana
yayılmaya başladı.
14
HABEŞİSTAN
Harita 3.3: İslam’a davet mektuplarının
gönderildiği yerler
Araştıralım
Peygamber Efendimiz hicretin 7. yılında İslam’a davet mektuplarını hangi
kral ve hükümdarlara göndermiştir? Araştırınız.
2.2. İlim Hayatında Gençler
İslam medeniyeti, ilim üzerine inşa edilen eşsiz bir medeniyettir. İlk gelen ayetler,
okumayı emreder. İlme büyük önem veren Peygamber Efendimiz, “Oku!” emrini yerine
getirmek için hayatı boyunca mücadele etmiş, bu uğurda büyük baskılarla karşılaşsa da
yılmadan yoluna devam etmişti.
Parmakla sayılacak kadar az kişinin okuma yazma bildiği Mekke’de, Peygambe-
rimiz inen ayetleri sahabilere yazdırıp çoğaltmıştı. Sahabilerle Erkam b. Eb’il-Erkam’ın
evinde gizli gizli toplanarak Dârülerkam’ı (Erkam’ın evi) adeta okul yapmıştı. İnen ayetleri
sahabilere okuyup açıklayan Peygamberimiz, orada Kur’an ve İslam’ı öğreterek her bir
sahabiyi en güzel şekilde yetiştirdi. “İlim, (kadın ve erkek) her Müslüman’ın üzerine farz-
dır.” buyuran Peygamberimiz İslam’ın ilme verdiği önemi ortaya koymuştur.
15
Bilgi Kutusu
İlim, bir şeyi olduğu gibi ve gerçeğe uygun olarak bilmek demektir. Bir şeyi hakkıy-
la bilen kimselere de âlim denir. Kur’an-ı Kerim ve Hz. Peygamber, ilmi ve âlimleri
övmüştür. İslam’ın en çok övdüğü âlimler bildiklerini uygulayanlardır.
(Dinî Terimler Sözlüğü, s. 19, 211.)
14 İbn Sa’d, et-Tabakât, C 1, s. 258-290.
15 İbn Mâce, Mukaddime, 17.
71