Page 31 - Kur'an-ı Kerim 7. Sınıf 2.Bölüm
P. 31
Kur’an-ı Kerim’i Tanıyalım 1. Ünite
Hz. Ömer Anlatıyor:
“Bir savaş sonrasında Rasûlullah’ın (s.a.v.) huzuruna bir grup esir getirilmişti. Bunların
içinde emzikli çocuğunu kaybetmiş bir kadın vardı. Heyecan ve telaşla çocuğunu arıyor-
du. Nihayet esirler arasında yavrusunu buldu, hemen onu bağrına bastı ve emzirmeye
başladı. Bu şefkat tablosunu gören Hz. Peygamber bize sordu:
‘Şu kadının kendi çocuğunu ateşe atabileceğini düşünür müsünüz?’ Biz de:
‘Hayır, bunu asla yapmaz.’ dedik. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
‘Bilin ki Allah, kullarına bu kadının çocuğuna olan şefkatinden daha merhametlidir.’”
(Ebû Dâvûd, Cenâiz 1; İbn Mâce, Zühd 35.)
4. Kur’an Kavramlarını Öğreniyorum: Din, İman, Tevhit, İtaat
Din
Allah Teâlâ, sayısız nimetlerle donat-
Öğrenelim tığı insanı, seçme özgürlüğü konusunda
Kur’an-ı Kerim’de din kelimesi “âdet, yol, gidi- da yalnız bırakmamıştır. Doğru seçim
şat; hesap, ceza, mükâfat, ceza ve mükâfatın yapabilmesi için ona akıl vermiş, ayrıca
verildiği gün; boyun eğme, kulluk, itaat” gibi rehber olarak peygamberler görevlendir-
pek çok anlama gelmektedir. Söz gelimi Mâûn miştir. İnsanları iyiliğe yöneltip kötülükten
suresinin başındaki “Dini yalanlayanı gördün alıkoyacak, onların mutlu olmalarını sağ-
mü? İşte o, öksüzü iter kakar, yoksulu doyur- layacak kural ve tavsiyeler bildirmiştir.
maya ön ayak olmaz…” ayetlerinde geçen “din” İşte yüce Rabb’imizin dünya ve ahirette
kelimesi, ceza ve mükâfatın verildiği hesap mutlu olmalarını sağlamak için insanlara
günü anlamında kullanılmıştır. gönderdiği bu kural ve tavsiyelere din de-
(Komisyon, Temel Dini Terimler, s. 59-60.) nir. 75
75. Komisyon, Benim Güzel Dinim, III, 16.
51