Page 22 - Kur'an-ı Kerim 10. Sınıf 2. Bölüm
P. 22
Hz. Musa (a.s.) tevhid mücadelesinde görev ve sorumluluğunun bilincin-
de olarak Rabbine dua etmiştir. O, kendisinin etkili bir konuşmacı olma-
dığını fark etmiş; bir elçinin Firavun ve adamlarını etkilemek için akıcı bir
dile sahip olması gerektiğini düşünmüştür. O, başlangıçta çok edebî bir dile
sahip değildi, Firavun da onu bu yüzden alaya almıştı. Hz. Musa (a.s.) da
30
aynı şeyin farkına varmış ve şu şekilde dua etmiştir: “Kardeşim Harun’un
dili benden daha düzgündür. Onu beni destekleyen bir yardımcı olarak
benimle gönder!..” Sonraları onun dilindeki bu pelteklik geçmiş ve çok
31
güzel konuşmaya başlamıştır. Onun bu durumu Kur’an’ın bütününde yaptığı
konuşmalardan da net bir şekilde anlaşılmaktadır. Bu konuşmaların hepsi
güzel birer edebiyat ve hitabet örneğidir.
32
Görsel 1.21. “Dua, ibadetin özüdür.” (Tirmizî, Deavât, 2.)
Peygamberler her alanda olduğu gibi duaları ile de bizim için en büyük
örnek şahsiyetlerdir. Bu sebeple Kur’an onların dualarından örnekler sunar.
Biz de her alanda onları örnek almalı, onlar gibi Rabb’imizden yardım iste-
meli, O’na yönelmeliyiz. Gerekli çabayı gösterip Allah’a (c.c.) dua ettiğimizde
işlerimizin daha kolay olacağını, başarımızın artacağını göreceğiz.
Araştıralım
"Günahtan tövbe etmek, günahı terk edip bir daha ona dönme-
mektir.” (İbn Hanbel, I, 446.)
Bu hadisten hareketle tövbenin geçerli olabilmesi için hangi şart-
lar gereklidir? Araştırınız.
30 bk. Zuhruf suresi, 52. ayet.
31 Kasas suresi, 34. ayet.
32 Ebu’l-A’lâ Mevdûdî, Tefhîmü’l-Kur’an, C 3, s. 244.
40 Kur’an-ı Kerim’i Tanıyalım