Page 31 - Kelam 4. Ünite
P. 31
2- Hep kötülükleri görmeyi, dünyada hâkim olanın kötülük olduğunu düşün-
meyi, hayata kötümser ve karamsar bir bakış açısıyla bakmayı ifade eden
yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?
A. Pesimizm B. Optimizm C. Ateizm D. Politeizm E. Pozitivizm
3- Türkçede ruh göçü, yeniden doğuş gibi anlamlar verilen kavram aşağıdaki-
lerden hangisidir?
A. Satanizm B. Tenasüh C. Nihilizm D. Sekülerizm E. Laiklik
4- Her şeyi bilime, gözleme ve deneye dayandırmaya çalışan, görünmeyen
varlıkları yok hükmünde ve anlamsız kabul eden, din çağının artık bittiğini
ve bilimsel gelişmeler sonunda insanların dine ihtiyacının kalmayacağını
savunan akım aşağıdakilerden hangisidir?
A. Deizm B. Ateizm C. Pozitivizm D. Nihilizm E. Politeizm
5- Türkçede bilinmezcilik ya da bilinemezcilik olarak tarif edilen, yaklaşımı
itibariyle net bir karar verememeyi, bilginin kesin olamayacağını ve kuşku
duymayı anlatan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A. Pozitivizm
B. Satanizm
C. Sekülerizm
D. Agnostisizm
E. Reenkarnasyon
D Aşağıdaki cümlelerde verilen boşlukları uygun ifadelerle doldurunuz.
[ sekülerizm - reenkarnasyon - şirk - deizm - mütenebbi ]
1- Gerçekte öyle olmadığı hâlde vahiy aldığını söyleyerek insanları kendisinin pey-
gamber olduğuna inandırmaya çalışan kişilere İslami literatürde …................….. denir.
2- Türkçeye dünyevileşme olarak çevrilen ……................…. kavramı, bazı ülkelerde
laiklik kavramı yerine kullanılır.
3- Özellikle uzak doğu dinlerinde yaygın olarak kabul edilen ve ruh göçü anlamında
kullanılan inanışın batı dillerindeki karşılığına …….............….. denir.
4- Bir yaratıcı olması gerektiğini kabul etmekle birlikte, bu yaratıcının âleme ve insa-
na müdahil olmadığını, adeta yarattıktan sonra bu âlemle ve insanla ilgilenmediği-
ni savunan anlayışa felsefede …………..................…. denir.
5- Tanrı’nın bir değil de çok olduğunu savunan, putlar, atalar, tabiat güçleri, hayvanlar
gibi farklı varlıkları da Tanrı olarak görebilen çoktanrıcılığın İslam dinindeki karşılı-
ğına ……................… denir.
98 99