Page 23 - 12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite
P. 23
5. Ünite HİNT VE ÇİN DİNLERİ
C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle doldurunuz.
10. Hinduizm’de ............................... doğurganlık ve bereketin sembolü olarak kutsal kabul
edilir.
11. Hinduizm'de kast dışı kabul edilen ve insan yerine konulmayan gruba ……………..... denir.
12. Dünyanın en eski rahipler topluluğuna ……………........ teşkilatı denilmektedir.
13. Hintlilerde ortak ibadet sembolü olan Vedaları okumaya başlamadan önce söylenen
kelimeye …………….......... denir.
14. Konfüçyanizm’de, tabiat düzeninin yöneticisi, her şeyin üstündeki yaratıcı kudrete
.......………… denir.
Ç. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Konfüçyüs, MÖ 551'de, Çin'de şimdiki Şantung'un bir bölümü olan Lu eyaletinin Tsou
şehrinde dünyaya gelmiştir. Ona verilen Konfüçyüs ismi, K'ung Fu-tzu'nun (Üstad veya Filozof
Kung) Latince'sidir. Üç yaşında babasını kaybetmiş ve hayatı yoksulluklar içinde geçmiştir.
Öğrenmeye olan sevgi ve merakı sebebiyle 15 yaşından itibaren kendisini ilme vermiştir. 19
yaşından itibaren bir okul açmış ve öğrenci yetiştirmeye başlamıştır. Eğitimdeki amacı, zamanın
insanlarına geçmişin iyi bir yorumunu yapmaktı. Eski bilgelerin faziletlerini yeni nesillere
aktarmak suretiyle, Çin'e barış ve huzuru nasıl getirdiklerini göstermekti. Konfüçyüs'ün gayesi
ideal insanlardan meydana gelen bir toplum oluşturmaktı.
15. Konfüçyüs ismi nereden gelmektedir? Açıklayınız.
16. Konfüçyüs’ün çocukluk hayatı hakkında bilgi veriniz.
17. Konfüçyüs’ün amacı ve ideali nedir? Açıklayınız.
D. Aşağıda verilen kavramları uygun şekilde eşleştiriniz.
1 Dharma A Budizm
2 Jen tao B Hinduizm
C Reenkarnasyon
3 Vihara
D Taoizm
4 T'ien E Konfüçyanizm
E
5 Tenasüh F Yoga
146