Page 3 - 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 3. Ünite
P. 3

PEYGAMBERİMİZ VE SOSYAL HAYAT                       3. ÜNİTE





                            Bunları Biliyor musunuz?



                                                                                      ْ
                                                                                             ْ
                                                                                                   ْ
                                                                                                      ٰ َ
                                                                 ُ ْ
                                      ْ
                                                ْ
                           ْ
                                           ٓ
                                                                         ٔ ٓ
                                َ
                  90... يْغَبلاَو ركْن ُ ملاَو ِءاَش ْ حَفلا نَع ىٰهْنَيَو ىٰبْرقلا يِذ  ۬ ِ ىاَتياَو  ِ نا َ س ْ حِلاَو  ِ لْدَعلاب ُرُماَي  ّ للا ّنِا
                                                                                               ِ
                                                                                                     َ
                       ِۚ
                               ِ
                                                   ِ
                                                                             ۪
                 Cuma hutbesinin sonunda okunan “Muhakkak ki Allah, adaleti, iyiliği, akrabaya yardım
                 etmeyi emreder çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar...” (Nahl Suresi, 90. ayet.) ayeti ile
                 Müslümanlara, hayatlarının her döneminde adil davranmaları gerektiği hatırlatılmıştır.
               yunca  gayret göstermiştir. Mazlumların haklarını savunmak ve adaleti sağlamak amacıyla kurulan
               Hilfü’l-Fudûl’un (Erdemliler Topluluğu) içerisinde yer alması onun bu gayretinin en güzel ispatıdır.
               Allah Resulü (s.a.v.), adaleti sağlamada hassas davranmıştır. Yüce Allah Kur'an-ı Kerim'de ona şöy-
               le emretmiştir. “... de ki: Ben Allah’ın indirdiği kitaba inandım ve aranızda adaleti gerçekleştir-
               mekle emrolundum…”  Peygamber Efendimiz (s.a.v.) “Onlar sana gelirlerse aralarında adaletle
                                      2
               hükmet…”  emrini de hayatında uygulamış, bu tavrı İslam’ın hızla yayılmasında etkili olmuştur.
                          3
               Peygamberimizin (s.a.v.) Medine'de kurmaya çalıştığı adalet temelli İslam toplumu tüm çağlara
               örnek olacak bir uygulamadır. Bu sayede, kabilecilik ve kan davaları gibi toplum düzenini bozan
               Cahiliye Dönemi davranışları ortadan kalkmış, Medine'de huzur ve adalet sağlanmıştır. Hz. Mu-
               hammed (s.a.v.) hayatı boyunca adaleti hâkim kılmak için mücadele etmiş, insanlar arasındaki

               ilişkilerde adaletin en güzel örneklerini vermiştir. Medine Sözleşmesi bunlardan biridir ve Peygam-
               berimizin (s.a.v.) devlet yönetimindeki başarısını ortaya koyan önemli bir belgedir.
                                                                                              4





                                             Medine Sözleşmesi'nin Sonuçları

                        • Medine Sözleşmesi, Medine'de hicretten sonra Müslümanlar ve Yahudiler ara-

                        sında imzalanmıştır. Bu sözleşme, farklı inanç ve kabilelerden insanların huzur
                        içinde bir arada yaşamasını sağlayan bir anayasadır.

                                                                 (Mehmet Akif Aydın, “Anayasa”, DİA, C 3, s. 153.)
                        • Medine'deki Müslümanlar ve Yahudiler eşit haklara sahip olmuştur.

                        • Toplumda birlik ve beraberlik sağlanmıştır.

                        • Anlaşmazlık durumunda Peygamberimizin (s.a.v.) hakem tayin edilmesi, Hz.
                        Peygamber'e (s.a.v.) adalet konusunda Yahudilerin de  güvendiğinin bir göster-
                        gesidir.







               2. Şûrâ suresi, 15. ayet.
               3. Mâide suresi, 42. ayet.
               4. Mehmet Akif Aydın, “Anayasa”, DİA, C 3, s. 153.  65
   1   2   3   4   5   6   7   8