Page 7 - 7. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 1. Ünite
P. 7

PEYGAMBERİMİZİN MEKKE YILLARI                    1. ÜNİTE


            seversin, misafirlere ikram edersin, darda kalana
            yardım edersin.”  dedi. Sonra Hz. Hatice Peygam-
                           16
            berimizi amcasının oğlu Varaka b. Nevfel’in yanına
            götürerek olanları ona anlattı. Yaşlı adam oturduğu
            yerden kalktı ve heyecanla "Kuddûs! Kuddûs! Senin
            kocan Allah’ın (c.c.) peygamberidir. Ona gelen me-
            lek diğer peygamberlere gelen Cebrail’dir. Keşke ya-
            şım genç olsaydı da kavmi onu Mekke’den gönde-
            receği zaman onun yanında olsaydım.’’  dedi.
                                                17
                   Peygamberimiz “Allah’ın peygamberi oldu-
            ğuma kim inanır?” diye sordu. Hz. Hatice “Ben ina-
            nırım.” diyerek İslam’ı ilk kabul eden kişi oldu. Bu
            ilk vahiyden sonra bir süre vahiy gelmedi. Ara sıra   7.1.5. Hira Mağarasının bulunduğu Nur Dağı.
            Peygamberimiz  Hira  Mağarası’na  gidiyordu.  Yine
            böyle bir gün orada Cebrail (a.s.) ikinci vahyi indirdi.
                   İnsanoğlunun dünyadaki sorumluğunu unuttuğu ve Allah’a (c.c.) karşı görevlerinin farkında
            olmadığı bir dönemde Allah (c.c.) şu ayetleri gönderdi: “Ey bürünüp sarınan (Resulü'm)! Kalk ve
            (insanları) uyar. Sadece Rabb'ini büyük tanı. Nefsini kötülüklerden arındır. Kötü şeyleri terk
            et.”  Bunlar, Peygamberimizi İslam davetiyle sorumlu kılan ilk ayetlerdi. O, üstlendiği peygamberlik
                18
            görevi ile Cahiliye Dönemi'ni sona erdirip insanlık için yepyeni bir çağ açtı. Peygamberimiz insana var
            olma gayesini duyurarak sorumluluğunu hatırlattı.
                   Peygamberimiz, dini tebliğe başladığı ilk               NOT EDELİM
            andan itibaren kadın, erkek, genç, yaşlı, zengin
            fakir, hür, köle ayrımı yapmaksızın tüm insanları
            İslam’a davet etti. Bu davete, yakın çevresinden ve   İslam öncesi Mekke toplumunun sosyal du-
            güvendiği dostlarından başladı. Çünkü ilk davet   rumu “Cahiliye’’ olarak ifade edilmektedir.
            yılları, Mekkeli müşriklerden kaynaklanan güvenlik   O dönemde Cahiliye, İslam'a uymayan her
            nedeniyle açıktan yürütülmüyordu. Davetin       türlü inanç, söz, fiil ve davranışı ifade eder.
            açıktan yapılmama süreci üç yıl devam etti. Daha   (İsmail Karagöz, “Cahiliye”, Dini Kavramlar Sözlüğü,
            sonra İslam’ı kabul eden insanların sayısı artınca                                    s. 71.)
            davette gizlilik sona erdi ve insanlar İslam dinine
            girdiğini açıkça söylemeye başladılar.

                   Peygamberimiz, İslam davetini Allah’ın (c.c.) birliği (tevhid) esasına dayandırıyor ve yaşadığı
            dönemde yaygın olan her türlü şirki reddediyordu. İslam’a girişin esası olan Kelime-i Tevhid, Allah’tan
            (c.c.) başka ilah olmadığı ve Peygamberimizin O’nun elçisi olduğu anlamına geliyordu. Tevhid, tapılan
            bütün sahte ilahları terk edip gerçek ilahın Allah (c.c.) olduğunu kabul etmekti. İnsanlığın tevhid
            inancından uzaklaştığı bir dönemde, Peygamberimizin bir ve tek olan Allah (c.c.) inancını yerleştirme
            ve öğretme sorumluluğu böylece başlamış oldu.

                   Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Hira Mağarası’nda ilk vahyin gelmesi ile başlayan davet günleri,
            yakın çevrenin ve güvenilen insanların İslam'a daveti ile üç yıl boyunca devam etmiştir. Müslümanlar
            bu süreçte tevhid merkezli İslam’ın inanç ve ilkeleri ile donanmıştır.

            16 Buhârî, Bed’ul-vahy, 3.
            17 İbn Hişam, Siret, C 1, s. 237-238.
            18 Müddesir suresi 1-5 ayetler.
                                                       17
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12