Page 4 - 7. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 1. Ünite
P. 4
7. SINIF PEYGAMBERİMİZİN HAYATI
bırakıyorsun? Ne annem var, ne babam.”
7
dedi. Ebu Talip, bu sözlerden çok etkilendi ve
seyahat zor olmasına rağmen onu yanında
götürdü. Yine Peygamber Efendimiz on yedi
yaşlarında amcası Zübeyir ile birlikte Yemen’e
bir ticaret seyahati yaptı.
8
Peygamberimizin gençlik yıllarında-
ki önemli gelişmelerden biri de haksızlıklarla
mücadele maksadıyla kurulan Hilfü’l-fudûl’a
(Erdemliler Birliği) katılmasıdır. Ticaretin mer-
kezi konumundaki Mekke’de, aldığı ürünün
parasını vermeyenler ve başkasının malını
ucuza alan tüccarlar vardı. Bu uygulamalardan
rahatsız olan Peygamberimizin amcası Zü-
beyr ve bazı Mekkeliler Abdullah b. Cüd’an’ın
evinde bir araya gelerek Hilfü’l-fudûl (Erdem-
7.1.2. İslam öncesi Arap Yarımadası'nı gösteren harita.
liler Birliği) anlaşmasını imzaladılar. Bu birliğe
henüz yirmili yaşlarda olan Peygamber Efendimiz de katıldı. Sosyal sorumluluk örneği olan bu birlik
sayesinde Mekke’ye ticaret için gelenlere haksızlıklar yapılmayacak, dışarıdan gelen tüccarların da hak-
ları tam olarak korunacaktı.
9
Ebu Talip’in yanında ticaret işlerini öğrenen Peygamberimiz, yirmi beş yaşında iken zengin bir
tüccar olan Hz. Hatice’nin kervanında görev aldı. Hz. Hatice, Peygamberimizin dürüstlüğünden ve
güzel ahlakından çok etkilendi ve ona evlenme teklif etti. Amcalarıyla istişare eden Peygamberimiz
bu teklifi kabul etti ve Hz. Hatice ile evlendiler. Peygamberimiz, Hz. Hatice (r.a.)* ile yirmi beş yıl
mutlu bir şekilde hayat sürdü. Daima Peygamberimize destek olan Hz. Hatice hiçbir zaman onu yalnız
bırakmadı. Aynı zamanda İslam’a inanan ilk kişi oldu. Hz. Hatice hayatta iken başka biriyle evlenmeyen
Peygamber Efendimizin bu evlilikten altı çocuğu oldu. Bunlar Kâsım, Zeynep, Rukiye, Ümmü Gülsüm,
Fatıma ve Abdullah’tır. 10
BİLİYOR MUSUNUZ?
Peygamberimizin yedi çocuğundan altısının annesi Hz. Hatice’dir. Yedinci çocuğu İbrahim’in
annesi ise Hz. Mariye’dir.
Kâbe’nin Tamiri
Peygamberimiz otuz beş yaşına geldiğinde sel baskınlarıyla artık yıkılmak üzere olan Kâbe’nin
tamir edilmesine karar verildi. Mekke’nin ileri gelen aileleri el birliği ile Kâbe’nin duvarını yükseltmeye
başladılar. Sıra Hacerü’l-Esved adlı taşın yerine konmasına geldiğinde büyük bir anlaşmazlık oldu. Her
bir kabile bu şerefli ve kutsal görevi kendileri yapmak istiyordu. Dört beş gün süren anlaşmazlık çok
ileri boyutlara vardı. Neredeyse kan dökülecekti. Kureyş’in büyüklerinden biri bu duruma müdahale
7 İbn İshak, Kitabu’l-Mübteda ve’l-Meb’as, C 2, s. 53.
8 İbn Cevzî, el-Vefa, C 1, s. 101.
9 İbn Cevzî, el-Vefa, C 1, s. 136.
* Radıyallahuanh/anha ifadesinin kısaltmasıdır. “Allah ondan razı olsun.” anlamındadır.
10 İbn-i Sâd, Tabakât, C 8, s. 13.
14