Page 13 - 9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite
P. 13
2. Ünite DİN VE İSLAM
3. Aklı ve iradesi sağlıklı işleyen her insan İslam inanç esaslarını kavramak ve
kabul etmek için kimsenin aracılığına ihtiyaç duymaz. Kendisine Allah (c.c.)
tarafından bahşedilen özellikler sayesinde inanç esaslarını kolaylıkla anlar.
4. İslam inanç esaslarının benimsenmesinde kişilerin hür iradeleri ve tercihleri
gerekir. Baskı ve zorlama ile bir kimsenin mümin olması İslam’ın özüne aykı-
rıdır. İmanın, kişiyi ahirette ebedî kurtuluşa ulaştırabilmesi için kişinin kendi
iradesiyle gönülden benimsemiş olması gerekir.
5. İslam inanç esaslarındaki itidal ve denge ahirette kulun amelleri tartılırken
de geçerlidir. Yüce Allah ruhundan üfleyip hayat verdiği insana sevgisini ve
merhametini Rahmân, Rahîm, Raûf, Afüv, Vedûd ve Gafûr gibi isimleriyle
gösterir. Allah (c.c.) aynı zamanda adalet sahibidir ve hiç kimseye zulmet-
mez. Bununla birlikte ilahi adaletin bir yansıması olarak insanlar yaptıkları-
nın karşılığını ahirette göreceklerdir. Bu yüzden kul Allah’ın (c.c.) rahmetine
güvenip sorumluluklarını aksatmamalıdır. Ama O’nun rahmetinden ümidini
kesip karamsarlığa da düşmemelidir. Kula düşen korku ve ümit arasında iti-
dalli bir hayat yaşamaktır. Kur’an-ı Kerim’de “…Allah’a korkuyla ve ümitle
dua edin. Muhakkak ki iyilik edenlere Allah’ın rahmeti çok yakındır.”
18
buyrularak müminlerin korku ve ümit arasında Allah’ın (c.c.) rahmetini dile-
mesi gerektiği vurgulanmaktadır.
İslam dini tevhid inancına dayanmaktadır. Tevhid, bir ve tek olmak, birlemek
gibi anlamlara gelir. Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini kabul edip O’nu tek ve eşsiz
yaratıcı olarak kabul etmek tevhid kavramıyla ifade edilir. Kur’an-ı Kerîm’de bütün
peygamberlerin tebliğ ettiği inanç
esaslarının temelinin tevhid inan- NOT EDELİM
cı olduğu şöyle ifade edilmektedir:
“Senden önce gönderdiğimiz bütün “O, öyle Allah’tır ki O’ndan başka
peygamberlere, ‘Şüphesiz, benden tanrı yoktur. Görülmeyeni ve görüleni
başka hiçbir ilah yoktur. Öyleyse bilendir. O, esirgeyendir, bağışlayandır.
bana ibadet edin.’ diye vahyetmi- O, kendisinden başka hiçbir ilah
şizdir.” 19
bulunmayan Allah’tır. O, mülkün gerçek
Akıl sahibi olup da ergenlik çağı- sahibi, her türlü eksiklikten uzak, barış ve
na gelmiş olan her insanın en başta esenliğin kaynağı, güvenlik veren, gözetip
gelen sorumluluğu, yaratıcısını ta- koruyan, mutlak güç sahibi, düzeltip ıslah
nımaktır. O’na iman edip, bu imanın eden ve dilediğini yaptıran ve büyüklükte
gereği olan kulluk görevlerini yerine eşsiz olan Allah’tır. Allah, onların ortak
getirmektir. Allah’a (c.c.) iman etmek; koştuklarından uzaktır. O, yaratan,
ibadete layık tek varlığın Allah (c.c.) yoktan var eden, şekil veren Allah’tır.
olduğunu kabul etmeyi ve buna göre Güzel isimler O’nundur. Göklerdeki ve
hareket etmeyi gerektirir. Yüce Allah yerdeki her şey O’nu tesbih eder. O,
vahiy yoluyla kendisini isimleri ve sı- mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet
fatları ile tanıtır. Allah’ı (c.c.) tanıyan sahibidir.”
insan ona nasıl iman edeceğini bilir. (Haşr suresi, 22-24. ayetler.)
18 A’râf suresi, 56. ayet.
19 Enbiyâ suresi, 25. ayet.
50