Page 8 - 10. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1. Ünite
P. 8
Evrende bulunan varlıklar madde ve atom-
lardan oluşur. Tüm bunlar kendi başlarına
bir düzen oluşturacak güce ve kudrete sa-
hip değildir. Üstelik kendilerini bile oluştu-
ramazlar. Karşımızda duran bu harika dü-
zenin ve varlıkların amaçlı hareketlerinin
kendiliğinden ortaya çıkması imkânsızdır.
Öyleyse bunları tasarlayan bir yaratıcı ol-
malıdır. İşte bu varlık tüm evreni ve içinde
bulunanları yaratan ilim ve kudret sahibi
Yüce Allah’tır.
Yüce Allah, her yıl denizlere milyonlarca
yumurta bırakan balık türlerine bir sınır
getirmiştir. Eğer bu yapılmasaydı bu balık
türleri denizleri istila ederdi. Örneğin ısta- Görsel 1.6: Evrende hiçbir varlık kendiliğinden ortaya
koz denize yılda 7 milyon yumurta bırakır. çıkmaz.
Bunların hepsi ıstakoz olsaydı birkaç sene
içinde denizler ıstakozla dolardı. Mezgit
balığı da yılda 6 milyon yumurta yumurtlar.
Bunların hepsi yaşasaydı bir senede deniz-
ler mezgitle dolardı. Ancak buna sınır geti-
rilmiş ve denizlerde bir denge hâkim olmuş-
tur. Atmosferdeki oksijen dengesi de dikkat
çekicidir. Atmosferde %21 oksijen, %77 azot
ve %2 oranında da diğer gazlar bulunur.
Eğer oksijen biraz daha fazla oranda olsay-
dı bir kibrit çakıldığında dünya yanabilirdi.
Tüm bu hassas dengelerin varlığı ancak ilahi
bir kudretle mümkündür. Bu ilahi kudretin Görsel 1.7: Denizlerde ölçülü bir denge hâkimdir.
sahibi de Allah Teâlâ’dır.
Allah’ın (c.c.) varlığı ve birliğiyle ilgili de-
lillerden bir diğeri de ekmel (mükemmel)
varlık delilidir. Bu delil Allah’ın (c.c.) varlı-
ğını insanın zihninde oluşan bir düşünceden
hareketle ispatlamaya çalışır. Bu görüş bazı
Müslüman ve Batılı felsefeciler tarafından
savunulmuştur. Buna göre insanın zihninde
mükemmel varlık düşüncesi mevcuttur. Bu
düşünce insanın kendi ürettiği bir şey de-
ğildir. Böyle mükemmel bir varlığın mutla-
ka olması gerekir. İşte bu mükemmel varlık
düşüncesi insana kendisi mükemmel olan
Allah’tan (c.c.) gelmiştir.
Evrendeki kusursuz düzen Allah’ın (c.c.) Görsel 1.8: İnsan doğasında yüce bir varlığa inanma
eğilimi vardır.
varlığına işaret ettiği gibi aynı zamanda
O’nun birliğini de göstermektedir. İslam inancında Allah’ın (c.c.) varlığı yanında O’nun
birliğine de inanmak gerekmektedir.
17