Page 4 - Kur'an-ı Kerim 8. Sınıf 1. Bölüm
P. 4
Tevhid, inanç esaslarının ilkidir. Allah’a
(c.c.) kendisinin istediği şekilde inanmanın
adıdır. Bunun en önemli yolu ise Allah’ı (c.c.)
Kur’an’da kendisini tanıttığı gibi tanımaktan
geçmektedir.
Tevhid suresi de denilen İhlas suresi
aslında bize tevhidin özünü belirtmekte ve Al-
lah’a (c.c.) nasıl inanacağımızı açıklamaktadır:
“De ki: O Allah birdir. Allah Samed’dir. (Her
şey O’na muhtaçtır.) O, hiçbir şeye muhtaç
değildir. O, doğurmamış ve doğmamıştır.
O’nun hiçbir dengi yoktur.” İhlâs suresinde,
10
Allah’ın (c.c.) ortağı bulunmaması anlamında
bir olduğu, denginin bulunmadığı, kendisiyle
diğer varlıklar arasında benzerlikten söz edile-
meyeceği ifade edilmekte yani tevhid anlatıl- Allah (c.c.)
maktadır.
Namaz kılarken okuduğumuz Fatiha suresinde her gün defalarca O’nun birliğine vurgu yapıyoruz;
“Yalnız Sana ibadet eder, yalnız Senden yardım dileriz.” 11
Tevhidin zıddı olarak karşımıza çıkan kav-
ram, şirktir. Şirk; Allah’a (c.c.) inanmakla birlikte
başka varlıkları Allah’a (c.c.) ortak kılma ve eş ta- TARTIŞALIM
nımaktır. Hayatları boyunca tevhid mücadelesi
veren peygamberlerin vefatından sonra insanlar Kur’an, tevhid inancına niçin bu kadar
Allah’tan (c.c.) başka ilahlar edinmeye başlamış- önem vermektedir?
tır. İşte son peygamber Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Arkadaşlarınızla tartışınız.
ona indirilen Kur’an-ı Kerim bu yozlaşmayı orta-
dan kaldırmak için gönderilmiştir.
Allah’ın (c.c.) oğullar ve kızlar edinmiş olması düşüncesi tevhid inancıyla asla örtüşmez. Bunun için
Kur’an, Allah’ın (c.c.) oğlu ve kızı olduğu düşüncesini kabul etmediğini açıkça belirtir: “Yahudiler; ‘Üzeyir
Allah’ın (c.c.) oğludur.’ dediler. Hıristiyanlar; da ‘İsa Mesih Allah’ın (c.c.) oğludur.’ dediler...” “Cinleri, Al-
12
lah’a ortak koştular. Oysaki onları da Allah yaratmıştı. Bilgisizce O’na oğullar ve kızlar yakıştırdılar. Hâşâ!
O, onların ileri sürdüğü vasıflardan uzak ve yücedir.” 13
Bunların yanlışlığı Allah’ın (c.c.) zatında tekliğini inkar etmesindendir. Çünkü Allah (c.c.) asla ne
doğurmuştur ne de doğurulmuştur. Bu yaklaşımların hepsi Kur’an’da açıkça reddedilmiştir. Allah (c.c.), her
şeyin yaratıcısıdır ve tevhid inancı, Allah’ı (c.c.) şartsız bir şekilde birlemeyi gerektirir.
10 İhlâs suresi, 1-4. ayetler.
11 Fatiha suresi, 5. ayet.
12 Tevbe suresi, 30. ayet.
13 E’nâm suresi, 100. ayet.
11