Page 4 - Kur'an-ı Kerim 8. Sınıf 1. Bölüm
P. 4

Tevhid, inanç esaslarının ilkidir. Allah’a
           (c.c.)  kendisinin  istediği  şekilde  inanmanın
           adıdır. Bunun en önemli yolu ise Allah’ı (c.c.)
           Kur’an’da  kendisini  tanıttığı  gibi  tanımaktan
           geçmektedir.

                  Tevhid  suresi  de  denilen  İhlas  suresi
           aslında bize tevhidin özünü belirtmekte ve Al-
           lah’a (c.c.) nasıl inanacağımızı açıklamaktadır:

           “De ki: O Allah birdir. Allah Samed’dir. (Her
           şey  O’na  muhtaçtır.)  O,  hiçbir  şeye  muhtaç
           değildir.  O,  doğurmamış  ve  doğmamıştır.
           O’nun hiçbir dengi yoktur.”  İhlâs suresinde,
                                      10
           Allah’ın (c.c.) ortağı bulunmaması anlamında

           bir  olduğu,  denginin  bulunmadığı,  kendisiyle
           diğer varlıklar arasında benzerlikten söz edile-
           meyeceği ifade edilmekte yani tevhid anlatıl-                       Allah (c.c.)

           maktadır.
                  Namaz kılarken okuduğumuz Fatiha suresinde her gün defalarca O’nun birliğine vurgu yapıyoruz;
           “Yalnız  Sana  ibadet  eder,  yalnız  Senden  yardım  dileriz.” 11
                  Tevhidin zıddı olarak karşımıza çıkan kav-
           ram, şirktir. Şirk; Allah’a (c.c.) inanmakla birlikte

           başka varlıkları Allah’a (c.c.) ortak kılma ve eş ta-           TARTIŞALIM
           nımaktır.  Hayatları  boyunca  tevhid  mücadelesi
           veren peygamberlerin vefatından sonra insanlar              Kur’an, tevhid inancına niçin bu kadar

           Allah’tan (c.c.) başka ilahlar edinmeye başlamış-    önem vermektedir?
           tır. İşte son peygamber Hz. Muhammed (s.a.v.) ve            Arkadaşlarınızla tartışınız.
           ona indirilen Kur’an-ı Kerim bu yozlaşmayı orta-
           dan  kaldırmak  için  gönderilmiştir.
                  Allah’ın (c.c.) oğullar ve kızlar edinmiş olması düşüncesi tevhid inancıyla asla örtüşmez. Bunun için

           Kur’an, Allah’ın (c.c.) oğlu ve kızı olduğu düşüncesini kabul etmediğini açıkça belirtir: “Yahudiler; ‘Üzeyir
           Allah’ın (c.c.) oğludur.’ dediler. Hıristiyanlar; da ‘İsa Mesih Allah’ın (c.c.) oğludur.’ dediler...”  “Cinleri, Al-
                                                                                                    12
           lah’a ortak koştular. Oysaki onları da Allah yaratmıştı. Bilgisizce O’na oğullar ve kızlar yakıştırdılar. Hâşâ!

           O, onların ileri sürdüğü vasıflardan uzak ve yücedir.” 13
                  Bunların yanlışlığı Allah’ın (c.c.) zatında tekliğini inkar etmesindendir. Çünkü Allah (c.c.) asla ne
           doğurmuştur ne de doğurulmuştur. Bu yaklaşımların hepsi Kur’an’da açıkça reddedilmiştir. Allah (c.c.), her
           şeyin  yaratıcısıdır  ve  tevhid  inancı,  Allah’ı  (c.c.)  şartsız  bir  şekilde  birlemeyi  gerektirir.

           10  İhlâs suresi, 1-4. ayetler.
           11  Fatiha suresi, 5. ayet.
           12  Tevbe suresi, 30. ayet.
           13  E’nâm suresi, 100. ayet.
                                                           11
   1   2   3   4   5   6   7   8   9