Page 9 - Kur'an-ı Kerim 6. Sınıf 1. Bölüm
P. 9

Kur’an-ı Kerim’i Tanıyalım                                             1. Ünite




          okur. Böylece  yanlış okuyuşlardan korunmuş olur. Kur’an lafızlarının doğru ve güzel okunmasını
          sağlayan kuralları bize tecvid ilmi öğretir. Dolayısıyla tecvid, Kur’an tilavetinin ayrılmaz bir özelli-
          ğidir. Kur’an’ın lafız ve manalarındaki ahenk, ancak tecvid kurallarına uygun bir okuyuşla ortaya
          çıkar.

            Hz. Peygamber, Kur’an’ın tecvidle okunmasına büyük önem vermiş ve böyle okuyanları da
          takdirle karşılayarak bu kimselere iltifatta bulunmuştur. Meselâ, Kur’an’ı güzel okuma konusunda
          ün yapmış bir sahabi olan Abdullah b. Mes’ud için; “Kim Kur’an’ı ilk indiği şekilde okumayı sever-
          se, Abdullah’ın okuduğu gibi okusun!” buyurmuşlardır.
                                                              11































              II. KUR’AN’IN MESAJINI ANLIYORUM


            1. Kur’an Kıssaları Öğreniyorum:



                   NE DERSİNİZ

                   “Halil İbrahim sofrası” ya da “Halil İbrahim bereketi” ifadelerini hiç duydunuz mu?
                Sizce bu ifadeler ne anlama gelmektedir?



            Kur’an’ın anlattığı yaşanmış olaylara Kur’an kıssaları diyoruz. Yüce Rabbimiz Kur’an-ı Ke-

          rim’de hayatımıza ışık tutacak geçmişte yaşanmış bazı olayları anlatır. Önceki peygamberlerin ya
          da bazı milletlerin, insanların hayatlarından örnekler verir. Bizim bu olaylardan dersler çıkarma-
          mızı ister. İyi olayları kendimize örnek almamızı, doğru olmayan davranışlardan uzak durmamızı
          tavsiye eder.


          11 İbn Mâce, Mukaddime, 11.                  17
   4   5   6   7   8   9