Page 10 - Akaid 5. Ünite
P. 10
PEYGAMBERLERE VE KİTAPLARA İMAN 5. Ünite
1.4. Peygamberler ve Tevhid Mücadelesi
Peygamberlik, İslam itikadının en temel esaslarından biridir. Peygamberlere iman, Allah’ın
(c.c) insanlar arasından peygamber olarak seçtiği kimseleri tasdik edip onların Allah’tan (c.c) aldığı
ve aktardığı bütün bilgilerin doğru olduğunu kabul etmeyi ifade eder. Allah (c.c), her Müslüman’a
aralarında herhangi bir ayrım yapmadan, gönderilen bütün peygamberlere iman etmeyi farz kıl-
mıştır.
26 27 28 29 30 31 32 33
ِ ِ ِ
ِ
ِ ِ
ِ
ِ
ِ
ِ ِ ِ
ُ قِرفن َ ل هلسرو هِبتكو هتكئٰلمو للاِب نمٰا ٌّ لك نونمؤمْلاو هِبر نم هيَلا َ لِزنُا امِب ُ لوسرلا نمٰا
ّٰ
ُ َ
ْ
َ ُ
ُ ُ
َ
ُ ْ
ّ ُ ُ َ َ َ َ َ َ ُ َ ّ َ ْ ْ َ ُ َّ َ َ
ِ ٍ
ِ ِ
... هلسر نم دحَا نيب
ُ ُ ْ َ َ َ ْ
“Peygamber, Rabb’i tarafın-
dan kendisine indirilene iman etti, N NOT EDELİM
müminler de (iman ettiler). Her biri
Allah’a, meleklerine, kitaplarına, Kur’an’a göre:
peygamberlerine iman ettiler. ‘Al- ✓ Peygamberlik Allah vergisidir. 25
lah’ın peygamberlerinden hiçbiri ✓ Peygamberler de insandır. 26
arasında ayrım yapmayız’ … dedi- ✓ Peygamberler kendi milletlerinin dilleriyle gön-
ler.” 34 derilmişlerdir. 27
Peygamberlerden yalnız birine ✓ Peygamberler de diğer insanlar gibi ölümlüdürler. 28
iman etmemek, tümünü inkâr et- ✓ 29
mek gibidir. Nitekim Kur’an-ı Kerim, Peygamberler de sorumlu ve mükelleftirler.
peygamberlerden bir kısmına inanıp ✓ Peygamber gönderilmeyen bir topluluk veya
diğerlerine inanmayanların kâfir ola- millet yoktur. 30
caklarını şu şekilde haber vermekte- ✓ Dinî hükümlerden sorumlu olmak için peygam-
dir: ber gelmesi şarttır. 31
“Allah’ı ve peygamberlerini ✓ Peygamberler arasında derece farklılıkları vardır. 32
inkâr edenler ve (inanma hususun-
da) Allah ile peygamberlerini birbi-
rinden ayırmak isteyip ‘Bir kısmına iman ederiz ama bir kısmına inanmayız’ diyenler ve bunlar
(iman ile küfür) arasında bir yol tutmak isteyenler yok mu, işte gerçekten kâfirler bunlardır. Ve
biz kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.” 35
Peygamberliğin temel şartı Allah (c.c) tarafından seçilmiş olmaktır. Onun için peygamber-
lik, Allah’ın (c.c) dilediği kullarına lütfettiği özel bir görevdir. Bir insan çok çalışıp ibadet etmekle
peygamberlik makamına erişemez. Yarattığı kullarını en iyi şekilde bilen Allah (c.c), bu özel görevi
kullarından dilediğine ve lâyık olanına verir;
ِ
ِ
ِ
ِ م۪يظعْلا ِ لضفْلا وُذ للاو ءاشي نم ه۪يتؤي للا لضف كلٰذ
ّٰ
ْ ّٰ
ْ َ
َ
ُ ْ َ َ
َ ُ َ ُ َ ْ َ ُ
“Bu, Allah’ın lütfudur. Onu dilediğine verir. Allah büyük lütuf sahibidir.”
36
26. bk. Cuma suresi, 4. ayet.
27. bk. Kehf suresi, 110. ayet.
28. bk. İbrahim suresi, 4. ayet.
29. bk. Enbiyâ suresi, 8. ayet.
30. bk. A'râf suresi, 6. ayet.
31. bk. Yunus suresi, 47. ayet.
32. bk. İsrâ suresi, 15. ayet.
33. Bakara suresi, 253. ayet.
34. Bakara suresi, 285. ayet.
35. Nisâ suresi, 150-151. ayetler.
36. Cuma suresi, 4. ayet.
96